Posts tonen met het label wedstrijd. Alle posts tonen
Posts tonen met het label wedstrijd. Alle posts tonen

zaterdag 20 juni 2009

Marathonverslag: beaten NOT broken

Dit is een moeilijke om te schrijven.

Maar aangezien ik jullie -zeldzame- lezers vele weken lastig gevallen heb met mijn "inzichten" veronderstel ik dat jullie recht hebben op een afsluiter.
Het was gisteren prachtig weer, ik had een voortreffelijk team van vrienden/helpers langs de weg staan. Het enige wat ik moest doen was lopen.
En dat ging aanvankelijk ook wel goed. 5km/18'52 - 10km/37'43 - 10mijl/1h00'40 - Halve Marathon/1h19'50 - 32km/2h01'50 maar dan ... ging het helemaal fout.
Vanaf kilometer 37 was ik gereduceerd tot de "marathon shuffle", de totale anticlimax volgde op minder dan 400meter (!!!) van de streep. 2Minuten stilstand wegens een spierkramp, was Francis er dan niet geweest stond ik er vast nog ... .
Uiteindelijk kwam (kroop) ik binnen in 2h56'08, een vriendelijke dame hing ondanks mijn verzet me een medaille rond de nek, die ik onmiddellijk weer van rond mijn nek rukte en -uit pure frustratie- keihard tegen de grond keilde.
marathon - Lorenzo = 1 - 0.

zaterdag 6 juni 2009

HLC: Zwevezele 9800m

Gisteren liep ik ter afsluiting van mijn -actieve- marathon voorbereiding een wedstrijd in Zwevezele.
Eerst en vooral, lof aan de organisatie ! Overal bordjes, een zwaar maar mooi parcours en een omroeper die je niet het gevoel gaf dat je op een lokale pensenkermis beland was.
Over mijn prestatie heb ik een dubbel gevoel. Het was niet wat ik gehoopt had - een top 10 plaats en een duidelijk scherpe tijd (zodat de onzekerheid over mijn voorbereiding wat minder zou zijn)- daarvoor waren de benen te beschadigd. Maar er waren toch een paar positieve punten, ik ben niet opgespannen, er is me niemand voorbijgelopen na de eerste kilometer, het hart en de ademhaling waren onder controle.
Het resultaat voor mij, 34'22 voor 9800m en een 15de plaats is niet dramatisch, maar heeft me wel doen besluiten om onmiddellijk aan mijn taper te beginnen zodat mijn benen toch wat frisser aanvoelen op 19 juni.

zondag 3 mei 2009

St. Jansloop 2009

But at first I thought I could take it all - Lou Reed (Caroline says I)
  1. Vandaag was het St. Jansloop en tevens ook een -tijdelijk, tot augustus/september - afscheid van het OLC. Ik was er dan ook op gebrand om mijn best te doen. En dat is relatief gelukt, alhoewel, het is natuurlijk nooit leuk om de concurrentie van je te zien weg lopen ;-) .
    Maar in perspectief gezien :
  1. Het is beter dat ik nu nog niet in topvorm zit, het is nog veel te vroeg.
  2. Mijn trainingen houden momenteel geen verband met competitief 10k's lopen. Mijn goed resultaat vandaag wijst er eerder op dat ik vorig jaar aan het overtrainen was en/of mijn wedstrijd niet kon indelen.
  3. 1minuut 20secondes sneller dan vorig jaar (34'04 tegen 35'24) en vrijdag onder een loden zon 25km gelopen in 1uur 49minuten, het zou oneerlijk zijn ten opzichte van mezelf om dit resultaat niet te zien als "goed".
Na die gekke 5km twee weken geleden heb ik heel wat nagedacht over hoe ik met een niet optimale vorm toch mooie resultaten kon lopen, het antwoord meen ik gevonden te hebben in een betere pacing.
Gelijkmatig lopen eist wel wat zelfvertrouwen, want het betekent dat je niet "mee" bent met de eerste groepen maar uiteindelijk is het lonend, want je loopt meestal niet op de grens zodat je op een goede dag mee kan met jongens die sterker zijn en op een mindere dag loop je toch nog een mooi resultaat zonder compleet stik kapot te zijn.

zondag 19 april 2009

Running tour : Oostende

Hoewel het als een tang op een varken past in mijn huidig schema, stond ik aan de start van de 5km in Oostende.
Ik zal er niet veel woorden aan vuil maken, de start was heel snel, ondanks dat ik in de eerste rij stond werd ik onmiddellijk teruggeslagen naar een 15de positie. Na 300m kon ik heel wat plaatsen terugpakken en liep ik zelfs eventjes aan kop. Toen vond Patrick van Petegem het kennelijk genoeg en duwde hij het gaspedaal heel wat dieper in. Ik volgde maar zonder overtuiging ....
Toen even later Veerle Dejaeghere me bijhaalde had ik nog net adem genoeg om eventjes grappig te zijn (allee proberen te zijn).
Na het opdraaien van de dijk mochten we tegen de wind in lopen en zakte ik verder weg, het was lijden tot aan de finish, er waren nog 2 mensen die probeerden mijn 3de plaats algemeen af te nemen maar daar wilde ik niet van weten!
Ik wil ook de mensen bedanken die mij aanmoedigden, zelf toen ik bij Veerle liep hoorde ik mijn naam MINSTENS evenveel als de hare ! ( of toch vergelijkbaar)
Patrick, de enige die onder de 16minuten bleef (15'49), had veel voorsprong op Veerle (16'30) die op haar beurt een 10 tal secondes voor had op mij (16'37).

zondag 29 maart 2009

Noordzeeloop

Gisteren was het voor de eerste maal de Noordzeeloop. Na ongeveer 5 maal van idee veranderd te hebben, had ik uiteindelijk besloten niet voluit te lopen. Voluit lopen kost namelijk veel te veel tijd om te recupereren en uiteindelijk is het OLC niet het hoofddoel dit jaar.

De wedstrijd: Geduld ...

Het grootste verschil met wat ik normaal pleeg te doen en wat ik in deze wedstrijd gedaan heb is een andere aanpak van de start. Normaal ga ik er stevig tegen aan, de eerste 2 km loop ik gemakkelijk 20% sneller dan wat mijn gemiddelde snelheid over de gehele wedstrijd is. Deze maal nestelde ik me diep in de buik van het eerste achtervolgend groepje en liep de eerste km in een voor mijn mogelijkheden realistische 3'25".
Net voorbij kilometer 2, die ik aan ongeveer hetzelfde tempo liep, was de situatie al helemaal anders. Ik liep alleen in de achtervolging op de eerste 3 (wat volgens mij er toch op wijst dat adrenaline en testosteron het beoordelingsvermogen qua aanhoudbaar tempo van veel lopers in de eerste honderden meters compleet verduisteren !), die al van in het begin heel hard liepen.
Bij de 1ste doorkomst aan de finish (er waren 3 rondes) liepen we in een groepje met 3, Nicolas Fouss, trainingsmakker Stijn Spriet en ik. We werkten redelijk samen, maar zoals zo vaak gebeurd in het lopen zakt het tempo wat als je in groep loopt.
Na een kilometer of 2 moest Nicolas enkele meters laten op Stijn en ik . Ik voelde me nog relatief fris en besloot een gooi te doen naar de 3de plaats.
Tot op anderhalve kilometer voor het eind bood Stijn serieus weerstand en hield ik rekening met een sprint met 2. Gelukkig kon ik naar het eind toe wat versnellen en viel er een gaatje tussen ons beide zodat er niet gesprint moest worden voor de 3de ereplaats .
Davy Stieperaere won met heel wat voorsprong op Patrick van Petegem die op zijn beurt een comfortabele voorsprong had op mij.

Onverwacht maar zeker verdiend !

De Noordzeeloop had voor sommige mensen een aardige verrassing in huis. Mijn goede vriend Francis Coucke kon in zijn reeks beslag leggen op een 2de plaats (Net na een andere trainingsmakker van mij Steve Lowyck). Enjoy Francis !
Ook Sandra Timmerman die verschrikkelijk veel geduld moet hebben om aan haar schema's te komen, kon beslag nemen op een podiumplaats in haar reeks. Loon naar werken, Sandra!

zaterdag 13 december 2008

Eindejaarsloop Bredene 2008

Eindelijk

Na 2 jaar hard trainen kan ik eindelijk eens een wedstrijd op mijn naam schrijven. De 9km Eindejaarsloop in Bredene 2008 is mine !

Verslag

Vrijdagavond had ik 2x 500m gelopen in wat ik beschouwde als een haalbaar 10km tempo die ik de volgende dag zou aankunnen, ik had 2x 1min43 gelopen dus ik zou wel onder de 3'30 de kilometer kunnen lopen wat me toch een kansje gaf.
Aan de start verwachte ik dat de concurrentie voornamelijk van Jeroen Swinnen en Patrick Devos ging komen. Maar ...
De meeste "last" kwam eigenlijk van 12km lopers, een zeer sterke Kenneth Vanduyfhuys en Bart Bleyaert waren een stuk beter in vorm dan ik, na een 3tal km was het jojo time voor mij.
Toen kwam Bart's veter los en verloor hij bij het her-strikken ervan 400m. Mij pakte hij voor de splitsing tussen de 9 en de 12 terug maar Kenneth, nee die haalde hij niet meer terug.
Na de splitsing was het voor mij vreemd, niemand meer voor me en achter me was er nix te zien, de straten waren leeg . (na een tijdje dacht ik "hee, dit is net training!" ) Kortom de juichende massa's die uit de bol gaan voor mijn Blijde Intrede - da's nog niet voor vandaag of morgen ;-)
Een boeket witte bloemen en een kopie van de heilige graal waren mijn deel maar daarvoor doe ik het niet, de leuke sms'jes en reacties van mijn vrienden zijn duizend maal meer waard dan enkele euro's ! Merci daarvoor !

zaterdag 15 november 2008

En weer ... -Gistel route 62-

was het niet goed. 3des, een eind na een sterke Steven Broucke en een vermoeide Dominique Verbeke -1h15min20s op de halve marathon in Aalter, vier dagen geleden-. Proficiat kerels !

zaterdag 18 oktober 2008

Goede dagen, slechte dagen.

Ondanks de zeer fijne trainingsweek was de afsluiter van het OLC een kleine tegenvaller. Na een obsceen snelle start kwam ik voorbij het 3kilometer punt in 9'20. Dat is het enige glorieuze wapenfeit die ik kan geven.
Aan kilometer 5 kwam ik door in 16'51, wat al aangaf dat een tijd van onder de 33' onmogelijk zou zijn.
De 2de ronde was nog moeilijker, het was onmogelijk een vuist te maken, ik liep een kilometer in een wandelaars 3'41. Aan kilometer paal 9 kwam Nicolas Fouss (de derde in het regelmatigheidsklassement ) aansluiten en werd het nog een prestigezaak!
Na een helse spurt van meer dan 200m kon ik een voet voorblijven op Nicolas. Ik liep een slappe 34'38 op de 10k en werd daarmee 7de.

zaterdag 4 oktober 2008

Hermesloop: Beginnersfoutjes.

Vandaag had ik 2 doelen:
  1. Onder de 40min te lopen.
  2. De winnaar van vorig jaar - de helaas veel te vroeg overleden Tom Compernolle- op mijn eigen bescheiden wijze eer te bewijzen. Jammer dat de organisatie geen vermelding van zijn schitterende prestatie vorig jaar (36'51 !!) gemaakt heeft. Allee, toch niet dat ik gehoord heb.

Wedstrijd

De eerste 2kilometer heb ik dom gelopen. Ik wou toch een keer proeven van het tempo die Davy loopt. Ook een keertje overgenomen (voor de eer) maar al snel was de kous af. Tussen kilometer 2 en 3 liep er 3 man me doodleuk voorbij terwijl ik onmogelijk kon reageren .
Met héél veel moeite in het spoor van een zeer sterk lopende Dominque Verbeke gekropen, die het na een tijdje op de heupen kreeg omdat ik niet overnam, Ik antwoordde:" Als je een pas vertraagt dan doe ik het wel." Waarmee ik duidelijk aangaf dat ik vandaag geen concurrent was voor de 3de plaats. Ook niet mijn slimste zet van de dag.
Na een paar kilometers begon ik wat terrein prijs te geven maar ik kon toch steeds visueel contact houden (het positieve plan!)met de lopers voor me.
Met trekken en sleuren 4des geworden in 39'46, winst was voor Dark Horse Algoet Nico (38'26), iemand waar we ongetwijfeld nog veel van gaan horen. Tweedes werd een vermoede Davy, die gisteren de halve marathon "rapper dan een ezel" gelopen had. Respect kerel! Dominique werd 3des en ik dus 4des !
Vorig jaar liep ik hier 24ste in een tijd van 45'06, de omstandigheden waren dit jaar wel iets beter. Maar toch een bevestiging van de goede prestatie van vorige week.

zaterdag 27 september 2008

Koninginneloop 2008

Ik had vandaag erg veel zin om te lopen, mooi weer, een goede trainingsweek achter de rug, wat kunnen corresponderen met de persoon die verantwoordelijk is voor de grote lijnen van mijn trainingsaanpak en er waren bovendien wat vrienden in het bosje die kwamen supporteren. Dus alles zat wel snor.

De wedstrijd

Davy (Stieperaere) was samen met Wim (Coussement) snel weg, ik had een vage afspraak gemaakt met Kristof (Slabbinck) om samen te lopen, na een kilometer of 2 konden we Wim terug bijhalen. De rest van de ronde lagen de posities vast, echter net na de eerste ronde versnelde Wim in de "afdaling" van de soldatenberg. Na een kort moment van twijfel besloot ik om Wim te volgen en er het beste van te maken.
Wim duwde een aantal keer door, maar hij kreeg me er niet af, toen liet hij me op kop komen en ik besloot om te proberen het tempo hoger te krijgen zonder al te bruusk te versnellen. Dat lukte aardig, ik kon na een tijdje een kleine 10m nemen en dat was net genoeg.

Finish

Toen ik net over de brug was, hoorde ik door de speakers dat Davy juist aangekomen was, er flitste door mijn hoofd "Alles uit de kast halen om op minder dan een minuut te blijven."
Dus ben ik 2des geworden in een zelfs voor mezelf verbazingwekkende 40min13sec, een enorme verbetering tegen de 44min00sec die ik hier vorig jaar liep!
Davy liep relax naar de overwinning in 39min28sec. Wim kwam aan in 40min24sec en Kristof in 40min40sec.

vrijdag 19 september 2008

de voorlaatste "Dwars door het westerkwartier"

Vanavond was het dus "Dwars door het Westerkwartier", een wedstrijd over een afstand van plus minus 8500m.
Tijdens ronde 1 mocht ik een stukje naast Davy Stieperaere lopen. Overnemen deed/durfde ik niet aangezien ik best wel mijn plaats weet ten opzichte van Davy (er heel ver achter dus) , bovendien liep er snel volk in de buurt (Kristof Slabbinck, Wim Coussement, Nicolas Fouss, Patrick Devos) en er zat een ereplaats Algemeen (de enige uitslag die voor mij telt!) in, waarom zou ik me dan opblazen in de eerste kilometers ?
Aan het einde van de eerste ronde vond Davy het kennelijk welletjes, een kleine versnelling en wij (Kristof en ik) moesten onmiddellijk 20 meter laten. Op de Nieuwpoortsesteenweg had Kristof ook genoeg van mijn gesteun en mocht ik alleen verder. Gelukkig ging het deze avond redelijk en was ik sterk genoeg om stand te houden.
Mijn eerste 3de plaats algemeen, dat doet deugd ! Bovendien een omgerekende VDOT prestatie van 63 wat betekend dat ik een stuk beter gelopen heb dan vorige week (waar ik nauwelijks een VDOT prestatie van 62 heb neergezet, wat niet opviel door mijn 4deplaats algemeen, maar ik was er maar matig tevreden mee).
Volgend jaar wordt deze wedstrijd voor de laatste maal georganiseerd, dus volgend jaar vast een megabezetting, want wie zou er niet zo een mooie trofee willen winnen ?

woensdag 10 september 2008

Rond de Nieuwe koerswijk.

Na een niet zo fijne werkdag (zijn er dan andere, vraag ik me de laatste tijd wel meer af), was het moeilijk om een positief elan te vinden in de uren voor de start.
Gelukkig kan ik me meestal goed opladen met muziek. Vorig jaar luisterde ik tot kort voor de wedstrijd naar groepen zoals Tool, met als gevolg dat ik veel te opgefokt aan de start verscheen.
Tegenwoordig luister ik vooral naar oude techno en house, qua attitude een stuk positiever en veel meer relaxed, kortom net wat ik nodig heb. Dit is het nummer dat ik net niet ben beginnen zingen tijdens de wedstrijd (ademnood )

De wedstrijd

Na de verrassende start -de kortste minuut van het millennium? -was ik direct goed mee met de kop van de wedstrijd -iets wat ik me voorgenomen had aangezien het op een bochtig parkoers psychologisch erg zwaar is om gaten dicht te lopen- een halve ronde kon ik zelfs de gedoodverfde favoriet -en ook latere winnaar- Davy zien lopen!
De rest van de wedstrijd was zoals gewoonlijk afzien, volgen (bij Slabbinck) en hopen dat ik niet kraak voor het einde.
Uiteindelijk achter StiepeRaere, Coussement, en Slabbinck 4des geworden. Iets waar ik best tevreden mee ben !

vrijdag 29 augustus 2008

strandloop 2008

Toen ik na "Dwars door Mariakerke" langs mijn neus weg informeerde bij mijn naaste concurrenten/makkers hoe zij de strandloop zagen zitten trok ik toch een beetje bleek weg, IEDEREEN die ik daarover aansprak zag dat heel goed zitten en had daar een logische uitleg voor. Ik voel me niet zo op mijn gemak op losse ondergrond, dus ben ik steeds blij dat deze helletocht voorbij is.

De wedstrijd

Na een heel conservatieve start liep ik in een 25ste positie tot net voor we het zand in gingen. Toen kon ik wat vooruit schuiven aangezien heel wat engeltjes hun vleugeltjes verbrand hadden in een snelle start.
Toch moest ik al heel wat energie steken om aansluiting te vinden bij het groepje met Kristof Slabbinck en Geert Deruddere. Veel tijd om te recupereren was er niet, want in tegenstelling tot het onverwachte mooie weer, regende het uitvallen in het groepje. Eind 2de ronde viel er een definitieve scheiding. Nadat er al een paar op kousenvoeten weglopen waren trok Geert ineens serieus door en ik kon er enkel naar kijken ... Samen met Kristof bleef ik de gehele volgende ronde op 20 a 30 meter hangen. Onder impuls van de meefietsende Lies en met aanmoedigingen van héél veel mensen (merci daarvoor, het deed echt deugd!) kon ik lopen tot de aarde er ineens heel vreemd begon uit te zien! Uiteindelijk werd ik 9de in een tijd van 33min11s, vorig jaar liep ik een tijd van 36min26s dus ik mag eigenlijk wel best tevreden zijn (maar zo voel ik me dus niet!)

zondag 17 augustus 2008

Eandis Tijdrit 2008

Met weinig ambitie verscheen ik vandaag aan de start van de Eandis Tijdrit, realistisch gezien heb ik geen kans tegen de meeste fietsers, daarvoor train ik veel te weinig met de fiets. Maar dat betekent niet dat ik me niet inzet, afzien kan ik als de besten!
Even na 14h30 was het mijn beurt om 17km tegen de klok te rijden. De eerste ronde (van de 2) ging redelijk soepel, maar na 3/4de wedstrijd was het vet van de soep. Met trekken, sleuren en een grimas a la Ullrich op zijn slechtste momenten sleurde ik mezelf naar een 82ste plaats op 107 aankomsten (34,11km/h).
Ik reed daarmee net geen 10km/h trager dan de winnaar Demeyer Pieter(44,03km/h). Bij de dames ging de ons allen welbekende Veerle D'haeze (37,27km/h) met de overwinning, tja hoe zeg je dat, lopen.

zaterdag 9 augustus 2008

Dwars door Mariakerke 08/08/08

Op de dag dat de Olympiade begint moet je al ongeveer een been missen om geen sport te doen. Ik mis dan wel geen been maar een gemene ontsteking aan mijn knie vergalt nog steeds erg veel van mijn sportgenot. Nu, daar heb ik al genoeg over gezeurd !
Om 19h30 stond ik tussen mijn vele loop-collega's annex vrienden voor de 10k. Deze week had ik 3 plannen opgesteld over hoe ik deze wedstrijd ging lopen
  • Het eerste (het laffe): Gewoon meelopen en de 10 puntjes meenemen.
  • Het tweede (macho) : Er een tempoloop van maken en rond de 8ste kilometer de kraan open te draaien. Maar eigenlijk heb ik er nooit in geloofd dat ik daartoe in staat was.
  • Plan 3 (gemeen): Een tactische wedstrijd lopen , mooi in het zog van de concurrentie lopen en dan met een moordende laatste 400m de extra punten pakken !
Daar is dus nix van terecht gekomen. Na 500meter zat ik al in het scenario die uitermate geschikt is voor iemand die best niet teveel nadenkt over hoe je een wedstrijd loopt :
  • Aansluiten bij Geert Deruddere, lopen tot je hersenen gelei zijn en hopen dat je het volhoud tot het eind!
Na een kilometer had ik het gevoel dat ik het beste zat in de groep, maar dat klopte niet helemaal want een 3 tal lopers kwamen gemakkelijk terug, toen nam Geert het commando over en een aantal kilometers later waren we terug met 3.
Op anderhalve kilometer van de meet gooide ik de knuppel -pardon knuppeltje- in het hoenderhok met een versnelling, mijn medelopers waren niet onder de indruk. Geert nam snel over en de eerste die er dan af moest was -rara- ik, totaal gekraakt strompelde ik over de meet in 34'39. Vorig jaar liep ik op een korter parkoers 36'06.
Het was fijn om er terug bij te zijn!

zaterdag 14 juni 2008

Vuurtorenloop

De vuurtorenloop zal nooit mijn favoriete wedstrijd worden, ik vind er mijn draai niet en zie er af als bij de de beesten.
Aan de start zag ik een heleboel lopers die best wel een aardig stukje kunnen lopen, "gewoon mijn ding doen en ik zie wel waar ik uitkom."was mijn gedacht.
Na enkele 100den meters liep ik bij Geert Deruddere en Dirk Verleyen. Dirk versnelde een beetje en ik ging schoorvoetend (en tegen beter weten in) mee.
Enkele minuten later besefte ik dat er een prijs ging moeten betaald worden voor mijn hoogmoed. Patrick Devos, supergemotiveerd (we liepen quasi door zijn achtertuin) haalde me terug in maar kon toch niet echt doorzetten. Even later kwam ook Geert Deruddere terug, die nam de kop van mij over en zo bleven we een aantal kilometer samen zij aan zij lopen.
In de laatste kilometer probeerden we beide elk om beurt nog wat te versnellen, Geert die morgen een 10mijls! wedstrijd gaat lopen liet me de laatste 100den meters gaan, zodat ik na Davy, Dirk, Patrick, Kristof en Steven 6des werd.
Ik heb het eventjes opgezocht vorig jaar liep ik hier 41'10 en in 2006 46'26 ;-) dit jaar zet ik er 37'26 bij. Nix om me voor te schamen.
Nadien nog heel gezellig nagekeuveld met veel te veel mensen om op te noemen, daarom alleen zou je blijven lopen!
Aan iedereen veel plezier&succes gewenst met hun wedstrijden en gekke plannen.
Tot ziens in Augustus.

vrijdag 6 juni 2008

Keignaertloop 2008

Dit was niet mijn fijnste dag, maar als je 's avonds een wedstrijd moet lopen dan heb je beter geen zorgen aan je hoofd.
Dus niet denken aan&tijdens de regen waar je in moet werken, niet denken aan de zwemsessie van de vorige dag waar ik na 1000m naar de kant moest kruipen omdat het te snel was... .
Een niet sportende collega die me in mijn doorweekt werk plunje zag vroeg me met grote ogen:"Ga jij werkelijk lopen vanavond?!" De vraag overviel me een beetje, ik denk niet dat ik meer verwonderd zou geweest zijn als ze me gevraagd zou hebben:" Ga je werkelijk blijven ademen, de gehele dag ?" , natuurlijk ga ik lopen en de meeste van jullie doen dat ook, heb ik gezien.

De wedstrijd

Na een verschroeiende start waar ik ver, ver in het pak terug geslagen werd kon ik na 500m aansluiten bij Kristof Slabbinck en Geert Deruddere, Davy Stiepelaere en Patrick van Petegem waren dan al stilaan stipjes aan een onbereikbare horizon. En eigenlijk is alles daarmee gezegd voor de volgende kilometers, in de laatste kilometer deed Geert een uitval waarop Kristof reageerde en ik niet,gewoon hetzelfde tempo houden was voor mij het maximum haalbare. Intens blij kwam ik over de streep, slachtoffer van mijn gevoel was sjarlot (sorry Francis ). Ik denk dat er geen neurotransmitter in mijn hersenen meer werkte ! Uiteindelijk 5des geworden in een tijd van geef en neem 30'10 (splits 9'50, 10'12 en 10'06) , vorig jaar was dit mijn beste wedstrijd en liep ik 32'46!

zondag 1 juni 2008

Wijkloop Nieuw Stad

Na de maar matig geslaagde St.Jans wedstrijd had ik besloten om mijn eigen race te lopen en niet meer zoveel te kijken naar andere lopers. Toen ik Kristof Slabbinck aan de start zag, dacht ik van, bij die hang ik mijn karretje aan, helaas liep Kristof onmiddellijk naar de kop en daar waag ik me niet aan. Toch kon ik me ook niet laten terugzakken want op een 20tal meters zat Frederick Debreyne en die neem ik liever niet mee naar de meet.
Ik kon een ronde aanklampen bij Geert Deruddere en Wim Mory maar in de 2de ronde moest ik wat meters laten.
Zelfde verhaal in de 3de ronde, Geert liep niet echt (ver) weg en Mory speelde jojo tussen Geert en ik.
Uiteindelijk kon Mory nog een move maken en kon ik nog tot bij Geert Deruddere geraken. Ik zat echter stik kapot, gelukkig gunde Geert me mij mijn eerste top 5 plaats (5des) in een wedstrijd van het OLC (waarvoor dank!).
Vorig jaar liep ik 51'34 nu 47'02, de weg is nog lang maar er zit nog schot in de zaak :-)

zondag 18 mei 2008

Aquacross Brugge.

Ondanks dat Lies al een eindje niet meer deftig kon trainen kon ze toch de Allereerste Aquacross Small (500m zwemmen en 5km lopen) winnen. Zeer mooi gedaan van Lies, in het zwemmen moest ze bijna niets toegeven op de betere zwemsters en in het lopen was ze duidelijk beter.
Ik werd 2des bij de heren (zelfde afstand), het zwemmen was niet super, maar het lopen was best goed, de dan nummer 2 had ik na 2 kilometer ingehaald en uiteindelijk scheelt het nog iets meer dan 2minuten met die jongen.
Omdat dit de eerste editie was kampte de organisatie best wel nog met wat kinderziektes en was de bezetting ook niet zo super (anders word ik nooit 2des, no way), maar dat neem je erbij en het enthousiasme van de vrijwilligers (vooral de juffrouw met de microfoon) maakte veel goed.
Best voor herhaling vatbaar.

zondag 27 april 2008

100ste post: St. Jansloop

Deze 100 ste post schrijf ik met een dubbel gevoel. Laten we beginnen waar ik wel tevreden over ben.
  1. Ik heb zeer ontspannen gelopen, ik heb geen enkel gevoel van pijn in de benen.
  2. De gehele week heb ik zitten denken over een tactisch plan, na het bekijken van de Amerikaanse trails waar ik Magdalena lew Boulet op puur lef 20 mijl in de aanval zag lopen dacht ik, ik val aan in ronde 2 ! Enkele dagen later was het al ronde 3, toen op 2kilometer voor het eind en vandaag was het "we zien wel". Aangezien het tempo erg bescheiden was is het vanop 2 kilometer voor het eind geworden, en ik heb dat goed gedaan. Niet getwijfeld en niet achterom gekeken !
  3. Veel positief commentaar gekregen, dat doet toch altijd deugd ! Merci daarvoor.
Waar ik minder tevreden over ben:
  1. Veel te afwachtend gelopen, met als gevolg dat ik de gehele weg rekening moest houden met mensen die een sterke finish hebben. Spurten tegen iemand als Frederick Debreyne valt niet mee !
  2. Verkeerd gelopen, mocht Steve niet geroepen hebben was ik vast verdwaald ;-) dit is de zoveelste keer dat ik dit tegenkom, misschien zou ik beter op de piste lopen, daar zal ik dat hopelijk niet tegenkomen ?

Besluit

Mag een mens ontevreden zijn met een kleine 3 minuten snellere tijd dan vorig jaar? Ik denk van wel -niet overdrijven - er zat veel meer in, maar dan moet je lef hebben natuurlijk. Uiteindelijk 16de geworden in 35'2X" ...