zaterdag 18 oktober 2008

Goede dagen, slechte dagen.

Ondanks de zeer fijne trainingsweek was de afsluiter van het OLC een kleine tegenvaller. Na een obsceen snelle start kwam ik voorbij het 3kilometer punt in 9'20. Dat is het enige glorieuze wapenfeit die ik kan geven.
Aan kilometer 5 kwam ik door in 16'51, wat al aangaf dat een tijd van onder de 33' onmogelijk zou zijn.
De 2de ronde was nog moeilijker, het was onmogelijk een vuist te maken, ik liep een kilometer in een wandelaars 3'41. Aan kilometer paal 9 kwam Nicolas Fouss (de derde in het regelmatigheidsklassement ) aansluiten en werd het nog een prestigezaak!
Na een helse spurt van meer dan 200m kon ik een voet voorblijven op Nicolas. Ik liep een slappe 34'38 op de 10k en werd daarmee 7de.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wat moeten wij nu denken over ons eigen als wij jou blog lezen
ik liep een kilometer aan wandelaarstempo 3:41
wat zijn wij dan
nog slechter dan wandelaars of schildpadden
ik zou zeggen leer eens tevreden zijn met wat je hebt bereikt op zo n korte tijd
het is het einde van een lang seizoen en iedereen kan eens een mindere dag hebben
ik heb heel de wedstrijd gelopen aan 3:44 en ben daar zeer tevreden over
de lat niet te hoog leggen en luisteren naar het lichaam
grtz poppetje

Anoniem zei

10k in 34'38" staat nochtans op je blog als je beste tijd op die afstand...

N.N zei

Ik ben normaal gezien in staat om 33' a 33'30 te lopen op 10k. Een pr met 1" gelopen gisteren, mijn vorig pr op de 10km, was een tijd gelopen na 2 weken out wegens een blessure.