zondag 12 oktober 2008

Een expiriment.

Tijdens een verloren moment las ik vorige week een stukje over mensen die trainden voor een ultramarathon. De bottomline van het artikel was dat sommigen beter van hun lange duurlopen (sommige liepen tot 80km !) herstelden door om het kwartier 2 minuten te wandelen.
Mijn langste loop is er eentje van 2uur en om eerlijk te zijn, vaak ben ik daarna voor de rest van de dag geen knip voor de neus meer waard.
Dus, deze morgen heb ik het samen met mijn zus eens geprobeerd, na ieder kwartier lopen 2 minuten gewandeld. Het moet gezegd worden, ik voel me een stuk frisser dan anders, vorige keren sukkelde ik een uurtje na het lopen in een half comateuze slaap, maar nu heb ik geen behoefte aan slapen- helaas ook niet aan kuisen en opruimen ;-).
Wie vergelijkbare problemen heeft met zijn duurlopen kan deze aanpak (15minlopen -2min wandelen) eens proberen, ik ben alleszins tevreden over die aanpak. Laat je masochistische lijdens attitude varen en loop beter met minder inspanning, want betere resultaten, sneller recupereren, daar draait het toch om ?

Geen opmerkingen: