zaterdag 4 oktober 2008

Hermesloop: Beginnersfoutjes.

Vandaag had ik 2 doelen:
  1. Onder de 40min te lopen.
  2. De winnaar van vorig jaar - de helaas veel te vroeg overleden Tom Compernolle- op mijn eigen bescheiden wijze eer te bewijzen. Jammer dat de organisatie geen vermelding van zijn schitterende prestatie vorig jaar (36'51 !!) gemaakt heeft. Allee, toch niet dat ik gehoord heb.

Wedstrijd

De eerste 2kilometer heb ik dom gelopen. Ik wou toch een keer proeven van het tempo die Davy loopt. Ook een keertje overgenomen (voor de eer) maar al snel was de kous af. Tussen kilometer 2 en 3 liep er 3 man me doodleuk voorbij terwijl ik onmogelijk kon reageren .
Met héél veel moeite in het spoor van een zeer sterk lopende Dominque Verbeke gekropen, die het na een tijdje op de heupen kreeg omdat ik niet overnam, Ik antwoordde:" Als je een pas vertraagt dan doe ik het wel." Waarmee ik duidelijk aangaf dat ik vandaag geen concurrent was voor de 3de plaats. Ook niet mijn slimste zet van de dag.
Na een paar kilometers begon ik wat terrein prijs te geven maar ik kon toch steeds visueel contact houden (het positieve plan!)met de lopers voor me.
Met trekken en sleuren 4des geworden in 39'46, winst was voor Dark Horse Algoet Nico (38'26), iemand waar we ongetwijfeld nog veel van gaan horen. Tweedes werd een vermoede Davy, die gisteren de halve marathon "rapper dan een ezel" gelopen had. Respect kerel! Dominique werd 3des en ik dus 4des !
Vorig jaar liep ik hier 24ste in een tijd van 45'06, de omstandigheden waren dit jaar wel iets beter. Maar toch een bevestiging van de goede prestatie van vorige week.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Mega sterk van u in het loopjaar 2008 . Ja niemand repte er één woord over van Tom Compernolle . Maar ik dacht er wel aan tijdens het lopen op de plaats waar ik me bevond in 2007 toen hij uit de looppiste kwam terwijl ik er nog in moest lopen :-/. Hehe lopen bij Verbeke zulke grote benen ik zou ook roepen wacht e ki 1seconde.

Anoniem zei

Als ik progressie zou kunnen maken aan jou tempo, dan ben ik volgend jaar voor jou aan de aankomst...
Idd, had toch ook wel een verwijzing naar Tom verwacht...
En ten derde: "Wie niet waagt, blijft maagd". Deze keer niet, volgende keer mss wel. Het "Bluf" systeem werkt soms wel! (Armstrong-Bruyneel)

Anoniem zei

je bent nooit te oud om eens wat nieuw te proberen
altijd hetzelfde is ook maar saai he
ik klap wel van de loopwedstrijd he
geen rare gedachten krijgen he
grtz poppetje

Anoniem zei

of je nu 2e, 3e of 4e of zelfs nog verder in klassement zit, het doet er niet toe.. je sterke prestaties dwingen elke keer bij mij respect af.. je supertijden tonen aan dat je talent hebt, dat je een trainingsbeest bent, en dat je nog meer kan dan nu.. doe zo verder, ik zie het einde van je kunnen nog niet....

Dominique zei

.... die het na een tijdje op de heupen kreeg omdat ik niet overnam, Ik antwoordde:" Als je een pas vertraagt dan doe ik het wel." .....

Weet je, ik heb gehoord dat je iets zei maar heb je niet verstaan hoor.
serieuze vooruitgang geboekt dit jaar, respect. Afspraak op "den olifant". aan het tempo van afgelopen zaterdag geraak je zeker onder de 34'.

Dominique V.