vrijdag 19 september 2008

de voorlaatste "Dwars door het westerkwartier"

Vanavond was het dus "Dwars door het Westerkwartier", een wedstrijd over een afstand van plus minus 8500m.
Tijdens ronde 1 mocht ik een stukje naast Davy Stieperaere lopen. Overnemen deed/durfde ik niet aangezien ik best wel mijn plaats weet ten opzichte van Davy (er heel ver achter dus) , bovendien liep er snel volk in de buurt (Kristof Slabbinck, Wim Coussement, Nicolas Fouss, Patrick Devos) en er zat een ereplaats Algemeen (de enige uitslag die voor mij telt!) in, waarom zou ik me dan opblazen in de eerste kilometers ?
Aan het einde van de eerste ronde vond Davy het kennelijk welletjes, een kleine versnelling en wij (Kristof en ik) moesten onmiddellijk 20 meter laten. Op de Nieuwpoortsesteenweg had Kristof ook genoeg van mijn gesteun en mocht ik alleen verder. Gelukkig ging het deze avond redelijk en was ik sterk genoeg om stand te houden.
Mijn eerste 3de plaats algemeen, dat doet deugd ! Bovendien een omgerekende VDOT prestatie van 63 wat betekend dat ik een stuk beter gelopen heb dan vorige week (waar ik nauwelijks een VDOT prestatie van 62 heb neergezet, wat niet opviel door mijn 4deplaats algemeen, maar ik was er maar matig tevreden mee).
Volgend jaar wordt deze wedstrijd voor de laatste maal georganiseerd, dus volgend jaar vast een megabezetting, want wie zou er niet zo een mooie trofee willen winnen ?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Er waren er veel in goede vorm gisteren!
Proficiat met je derde plaats en leg da ne keer uit van je VDOT?

Geert zei

Proficiat Lorenzo

Mijn VDOT ligt daar ruim 20 punten onder maar ik kan nu tenminste overal stoefen dat ik mee mag trainen met de besten uit het OLC :)

Anoniem zei

weeral een zeer sterke prestatie
binnenkort mag je verhuizen want de living zal te klein worden met al die bekers
grtz poppetje

Anoniem zei

Het moment om snel telopen is aangebroken de meesten zitten nu goed. Verleden jaar was ik er ook snel op Westerkwartier . Toch dikke pluim voor je inzet.. (nieuwe blog) Clint http://clint-lenaers.blogspot.com

Anoniem zei

Voor een vdot van 63 te halen moet je al heel goed presteren hoor , de mijne was max 58.8 en om 63 te halen moet ik nog enorm verbeteren . Sterk bezig !!!