zaterdag 6 juni 2009

HLC: Zwevezele 9800m

Gisteren liep ik ter afsluiting van mijn -actieve- marathon voorbereiding een wedstrijd in Zwevezele.
Eerst en vooral, lof aan de organisatie ! Overal bordjes, een zwaar maar mooi parcours en een omroeper die je niet het gevoel gaf dat je op een lokale pensenkermis beland was.
Over mijn prestatie heb ik een dubbel gevoel. Het was niet wat ik gehoopt had - een top 10 plaats en een duidelijk scherpe tijd (zodat de onzekerheid over mijn voorbereiding wat minder zou zijn)- daarvoor waren de benen te beschadigd. Maar er waren toch een paar positieve punten, ik ben niet opgespannen, er is me niemand voorbijgelopen na de eerste kilometer, het hart en de ademhaling waren onder controle.
Het resultaat voor mij, 34'22 voor 9800m en een 15de plaats is niet dramatisch, maar heeft me wel doen besluiten om onmiddellijk aan mijn taper te beginnen zodat mijn benen toch wat frisser aanvoelen op 19 juni.

3 opmerkingen:

Dominique zei

Zwaar parcours meen ik mij te herinneren, met een serieus stuk vals plat? Heb er 2 jaar geleden één van mijn beste wedstrijden van dat jaar gelopen (7de in 31'45"). Er was geld te verdienen hé, dan is de bezetting sowieso sterker. Respect voor je spartaanse manier van trainen maar voor dergelijke doelen zweer ik bij mijn manier .......

Johan zei

Toch vind ik dat je een sterke wedstrijd liep na je zware marathonvoorbereiding en zeker op dit moeilijk parcours dat je voor de eerste keer liep !Ik denk wel dat je er zal staan op 19 juni en ik zie je een schitterende tijd neerzetten.Maar je mag zeker niet twijfelen aan jezelf .Maar onbewust gebeurt dat toch hoor;in ieder marathonvoorbereing denkt men altijd op het einde dat men te weinig getraind heeft.Maar kop op ,nog twee weekjes geduld en je mag vlammen!

natalie zei

knap gelopen hoor...heb er ook al enkele keren gelopen en het is inderdaad geen makkelijke omloop...dat zit dus goed voor 19 juni. SUCCES.