maandag 24 september 2007

Koninginneloop

Vooraf

Ik was met grote twijfels afgezakt naar deze wedstrijd aangezien ik me 2 dagen voordien bezeerd had tijdens het zwemmen. Uiteindelijk toch beslist te lopen, met in het achterhoofd de gedachte dat ik het mezelf niet zou kunnen vergeven dat ik het niet zou geprobeerd hebben.

Er was veel snel volk, Jurgen Dereere, Davy Stiepelaere, Geert Deruddere, bij de dames was er eindelijk nog eens de snelle ( beide interpretaties van het woord gelden) Veerle D'Haese !

Mijn wedstrijd

Ik had me voorgenomen een zo gelijkmatig mogelijk tempo te lopen, dus geen kicks en spurtjes tussenin. Na een goede start kon ik aansluiten bij Nicolas Fouss, die me een eindje op sleeptouw nam, ik kon helaas niet lang volgen.
Als ik volgend jaar echt wil meespelen met de snelle jongens zal ik nog heel wat mogen trainen, want momenteel word ik bij de minste tempoversnelling gewoon weggeblazen!
Na enkele kilometers samen met Jerry gelopen te hebben kon ik een heel klein beetje versnellen en zodoende raakte ik nog net bij Raf De Schacht en Yves Vanherreweghe.
Tegen dan lagen mijn beste kaarten al op tafel en kon ik enkel nog aan een zo hoog mogelijk tempo naar de finish lopen maar zowel Raf als Yves hadden nog een troef op zak en vlogen me met grof geweld voorbij, zodat ik 12de werd.

Enkele andere mensen door mijn ogen

Om in te zien dat er tegen zowel Jurgen als Veerle niets te beginnen viel, daar hoefde je geen Nostradamus voor te zijn! Bijna zes en een halve minuut verloor ik op Jurgen. Sabrina (mijn zus) verloor bijna 4min op Veerle. Serieuze verschillen !
Matt, die hier een jaartje verblijft was mss voor sommigen een verrassing, voor mij echter niet, iemand die de mijl in minder dan 5 minuten kan lopen is nu eenmaal een erg goede loper.
Lies (mijn vrouw) loopt erg goed maar schiet momenteel nog te kort op het vlak van uithouding ...

Tot spijt van wie het benijdt ...

Met mijn been gaat het al beter, ik heb hopelijk enkel een spier verrekt en zal mss deze week nog kunnen herbeginnen met (loop)trainen ...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

weer een sterke biele wih lorenzo ! Je hebt nu jerry terug ingehaald (als ik het klassement bekijk)

Dirk Verleyen zei

En als het een troost mag zijn : geen 7'30 achter Dereere doch slechts 6'30 ;-)

N.N zei

In plaats van proberen te lopen zou ik dus beter terug naar het eerste studiejaar gaan om te leren rekenen :-)