zaterdag 15 september 2007

Dwars door het Westerkwartier

Na het droeve nieuws gisterenmorgen wou ik extra mijn best doen, kwestie van -een bescheiden- hulde te brengen aan een groot Kampioen .
Ik was kennelijk niet de enige met dit idee in het achterhoofd, er werd hard gestart. Met moeite kon ik aansluiten bij Vince, Peter en Koen. Na een kilometer of 2 had er zich een erg mooi groepje van evenwaardige lopers gevormd. Vince verbood mij om kopwerk te doen, dat deed hij zelf, even later nam Koen de kop over. Begin de 2de ronde liet Koen het tempo even zakken en zei hij tegen mij "ga maar". Meer aansporing had ik niet nodig, een korte kick en diegene die moest volgen volgde niet meer.
Dan was het kilometers lang knagen aan de 200meter achterstand op de mij onbekende Pieter Seys. Uiteindelijk geraakte ik erbij en verbood ik mezelf om even te recupereren, en duwde ik meteen hard door. Net toen ik het gevoel had dat hij wat meters begon te geven maakte ik een domme fout door een zijstraat te vroeg af te slaan, voordat de seingeefster me terug op de juiste weg (en ik zeg het mooi, aangezien ik kwaad was en zij ook) gezet had was alle voorsprong, concentratie en ritme weg.
Uiteindelijk kon ik die Pieter net voor blijven en eindigde voor de eerste keer in de top 10 in een wedstrijd van het Oostends Loopcriterium. (9de in een tijd van 32'55)
De overwinning was voor Dirk Verleyen die deze wedstrijd absoluut wou winnen als eerbetoon aan zijn collega- duatleet Benny Vansteelant.

1 opmerking:

Anoniem zei

sterke biele wih lorenzo !!
next meeting : koninginneloop !!