woensdag 9 juli 2008

Beijingeske toestanden

Trainen

Omdat ik me niet kan blijven wegsteken achter mijn pijnlijke knie heb ik deze avond mijn eerste zware workout gelopen sedert een kleine maand. Op het menu stond een 5km lange tempoloop. Door de overvloedige regen stonden er heel wat plassen in het Bosje bovendien waren sommige paadjes glibberig, zodat ik het een training op intensiteit van gemaakt heb in plaats van een kille cijfertraining !
De eerste 2km gingen heel vlot, ik zat heel dicht bij de tijden die ik behoor te lopen in gematigde omstandigheden. Maar dan begon de extreme luchtvochtigheid me parten te spelen , jeez, dit was geen zuurstof die ik aan het inademen was maar puur water! Het idee dat ik beter kieuwen zou hebben in plaats van longen kwam in mijn op. Mijn tempo liep van een stevige 3'30/km terug naar een gezapige 3'55/km. Harder ging echt niet meer !
Daarna vlug het spiegelmeer in gesprongen (met de benen) om wat af te koelen. Nu is het afwachten of ik morgen kniepijn zal hebben (ik hoop van niet en hopelijk hoopt u mee met mij!)

Nieuwe schoenen: Saucony Type A2

De Imelda Marcos in mij heeft weer toegeslagen. De Saucony Type A2 is een lichtgewicht racer pur sang, ik heb er nog niet veel mee gelopen (enkele 400m'rs snel) en hetgeen ik er tot nu over kan zeggen is dat ze zeer, zeer licht zijn :-), maar ik zou ze niet aanraden om er veel kilometers mee te doen (steun = nul!), bovendien denk ik dat ze rap zullen slijten dus zal ik er zuinig op moeten zijn!

Geen opmerkingen: