woensdag 16 juli 2008

recov dag #2 : fietsen dan maar !

Mijn meest onderdanige houding aangenomen en met Bambi ogen aan Lies gevraagd: Mag ik een toertje met je nieuwe koersfiets maken?" Lies -die beter dan wie dan ook begrijpt dat sporten voor mij een zaak is van Geestelijke Gezondheid- zei:" Natuurlijk mag je dat, maar als je hem stukmaakt dan vermoord ik je." Omdat ik van plan ben om af en toe met de fiets naar het werk te gaan ben ik richting Torhout gereden, niet de mooiste of opwindendste route, maar nu heb ik tenminste een idee hoe lang ik erover zal doen naar het werk. In totaal heb ik een goeie 47km gereden aan een gemiddelde snelheid van 28km/h. Daar ben ik best tevreden mee aangezien er op de terugweg wat wind op kop stond.

1 opmerking:

Stijn Spriet zei

Hey Lorenzo,

Eerst en vooral wens ik je veel beterschap toe! Toevallig heb ik je zien lijden op je laatste looptraining - ik zat in de auto - en je grimas op je gezicht sprak boekdelen!
Wat betreft je fietstocht naar Torhout: ik lees dat het nogal een saaie rit was omwille van het parcours. Als je echter de Zeeweg gebruikt (vertrekt in Oudenburg en eindigt in Torhout) dan zul je wellicht veel meer genieten van je woon - werkverkeer. Als je een fiets met dikkere banden hebt (bijv. een mountainbike) kan ik ook de oude spoorweg (Groene 62)tussen Oostende en Torhout ten zeerste aanbevelen. Uiteraard zijn dit niet de kortste routes - alhoewel de omweg zeker niet meer dan 10 km zal bedragen - maar wel véél aangenamer en - niet onbelangrijk - véél veiliger.

Nog veel recovery - "plezier" en ongetwijfeld tot 8 augustus!
Stijn