donderdag 31 juli 2008

Stefano Baldini en andere

Ondanks het feit dat ik een fan ben lijkthet mij erg onwaarschijnlijk dat Stefano Baldini op 37 jarige leeftijd zijn Olympische marathon titel zal kunnen verlengen. De echte kanshebbers op de titel zullen eerder uit Aziƫ of Kenia komen. Mijn favoriet is Sammy Wanjiru (163cm - 52 kg).
Maar dat neemt niet weg dat ik groot respect heb voor Baldini. Je moet het maar kunnen opbrengen, blijven trainen en erin geloven ook al zijn je laatste resultaten echt niet zo goed, grote meneer !
Dat brengt me terug naar Tom Van Hooste die dan toch niet meegaat naar de Spelen. Ik ken natuurlijk geen details die hem tot die beslissing gebracht hebben, maar toen ik het hoorde dacht ik:" Verdomme, dat ga je je later nog beklagen." Misschien ben ik een oude romanticus maar de spelen zijn ondanks alle commercie toch iets speciaals, het moet toch leuk zijn om te kunnen zeggen: ja, in Peking was ik erbij!" Nu, het is zijn beslissing, maar mij lijkt het toch eerder een geval van overdreven Nuchterheid !

Geen opmerkingen: