zondag 23 maart 2008

OLC #3 : Wijkloop Hazegras

Vooraf was ik wat onzeker over deze wedstrijd, dit was geen sleutelwedstrijd dus had ik lang door getraind en was ik een beetje ongerust dat de concurrentie frisser aan de start zou staan. Het probleem is dat in mijn ogen iedereen zoveel frisser oogt!
Na een warm up die ik zo lang mogelijk gerekt had -deels omdat het zo koud was en deels omdat ik een snelle start verwachte - konden we op tijd beginnen.
Steve Lowyck is de enige waar ik momenteel naar kijk dus stemde ik mijn race af op hem. Samen hangden we een kilometer of 7 in het spoor van Kristof Slabbinck, die het toen kennelijk welletjes vond en ons in een langgerekte versnelling eraf liep.
Een kilometer later viel Steve voor de eerste keer (echt)aan, ik gaf wat meters maar kon toch terug in zijn zog kruipen.
Vanaf dan begonnen we steeds meer mensen te dubbelen, wat irritant was voor hen en voor ons. Misschien zou het beter zijn dit nieuwe verlengde parcours te behouden en zowel voor de dames als de heren een +- 9km (3 ronden) wedstrijd te houden? Op een goede 1000m voor de finish plaatste Steve zijn beslissende aanval, ik kon niet antwoorden en dat was het dan ... een 6de plaats algemeen op enkele secondes van Steve (43'15 tegen 43'17), niets om me voor te schamen!
Winnaar werd de zo goed als onklopbare Davy Stiepelaere in 41'21!

Leeftijdsgelijkgeschakelde top 10

En nu, waar niemand op zit te wachten de leeftijd gelijkgeschakelde uitslag van de Wijkloop Hazegras! Om me wat werk te besparen heb ik deze keer de eerste 10 heren genomen, ik wou eerst de dames uitslag eens onder handen nemen maar die ben ik helaas kwijt gespeeld! Een volgende keer dames!

posnaamtijdgelijkgeschakelde tijdNieuwe pos
1Stiepelaere41'2141'214
2Van Petegem41'4741'406
3Slabbinck42'5441'275
4Deruddere43'0538'181
5Lowyck43'1542'337
6Coopman43'1743'059
7Pollentier43'4640'083
8Devos44'0939'322
9Fouss45'0344'3610
10Lefever45'1142'428
Waar je wel rekening mee moet houden bij het interpreteren van deze uitslag is bv. dat de nummer 1 in de officiƫle uitslag ( Davy Stiepelaere in dit geval) waarschijnlijk niet meer tot het uiterste gaat wanneer hij een comfortabele voorsprong heeft, dus dat heeft wel een vertekend beeld.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeer sterke wedstrijd gelopen van je. Ik schrok me een bult toen je uit het bosje kwam na ronde twee in 5de positie,terwijl ik erin moest (knie). Ja lopers dubbelen ik had daar rekening meegehouden en maakte duidelijk plaats voor jullie om te paseren dat waren er voor mij 7lopers. good luck in de volgende wedstrijden

Anoniem zei

manmanman lorenzo, ge zijt heel sterk bezig hoor... DIKKE PROFICIAT HOOR

Anoniem zei

zeer sterk jaar zal dit worden
waar is de tijd he
doe zo verder
heb respect voor jou prestatie
grtz poppetje