zondag 30 maart 2008

Duathlon in zicht

Met mijn eerste duathlon in het verschiet -12 april om 11h00 aan 't stedelijk zwembad, -u komt toch ook supporteren?- is het stilaan de hoogste tijd om wat te fietsen.
Dus ben ik zaterdag voor de eerste keer sedert 15 jaar op een racefiets gekropen. Na wat gestuntel (waar zitten de versnellingen?) zijn Sabrina en ik vertrokken om de Breduniaroute (ofzo) af te rijden. Het viel goed mee, ik kan op een 'aanvaardbaar' niveau fietsen, maar of het voldoende zal zijn om in de eerste helft van de uitslag te eindigen ??
Naar ik hoor zijn er een 60tal deelnemers, bekenden en gevreesde concurrenten zijn ondermeer het olifantje Jean Marc Thibout (die zowel een sterke loper als een heel sterke fietser is. Bart Brulez (veel ervaring met duathlon), Geert Jonckheere (met revanche gedachten na onze duorace?) en mijn schoonbroer ( grote onbekende) Theis.

Altijd Bekele

Na wat zoeken kon ik deze middag via het internet ( op zulke dagen zou ik wensen dat ik een tv had ) naar het wereldkampioenschap veldlopen kijken, en zag ik een heel spannende wedstrijd met het nodige drama. Na 3km wordt topfavoriet Kenenisa op de hielen getrapt en moet hij stoppen om zijn schoen terug aan te trekken. Eventjes dacht ik, dat haalt hij nooit meer op, maar zie in mum van tijd liep hij terug vooraan. En in de laatste ronde plooit hij zijn 3 medevluchters op onnavolgbare wijze ...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

14 april is wel een maandag he
moeten jullie dan niet werken
of wil je niet te veel toeschouwers rond je vlerken hebben:-)
grtz poppetje
ps laat iets weten he

N.N zei

merci Alain, ik zat duidelijk te slapen vast door de uurverandering , maar 't is al aangepast !

Anoniem zei

Als er niet teveel wind staat zal het nog wel meevallen, maar als het wel het geval is, zal je wellicht grote ogen trekken tijdens het fietsen ;-)

Succes en tot dan, want ik heb me ook ingeschreven.