donderdag 20 maart 2008

De dagelijkse dubbel

Een nieuwe Lay-out kan moeilijk zonder een nieuw berichtje. Sedert enkele weken overweeg ik opnieuw dubbels te lopen. Ik heb dat 2 jaar geleden ook al een tijdje gedaan, maar toen is dat helemaal verkeerd gelopen -je kunt niet van alle walletjes eten ! Iedere weekend uitgaan en 2x daags lopen gaan niet samen- Maar nu ik oud en wijs -of saai, 't is te zien hoe je het interpreteert - wil ik me er opnieuw aan wagen. Een rustige opbouw lijkt me aangewezen :

  1. 2 weken 1 dubbel puur lopen (ik doe al af en toe een dubbel met lopen en zwemmen dus dat zit wel snor)
  2. 4 weken 2 dubbels puur lopen.
  3. En daarna dan iedere week 3 of 4 dubbels. Als ik er te moe door geraak dan leg ik het gewoon stil, het doel is om snellere progressie te maken en niet om meer te trainen.
Afstand lijkt me niet zo belangrijk, ik ga beginnen met een toertje van 3 tot 5 k als een soort van pre-ontbijt herstelloopje.

Geen opmerkingen: