dinsdag 8 april 2008

Rustweek en herbronning

Zoals jullie wel weten, train ik het hele jaar door op ongeveer dezelfde manier, er zijn geen weken in mijn schema waar ik voornamelijk op kracht, snelheid of uithouding werk. Omdat ik er bovendien erg op gesteld ben om goed te lopen in het OLC kan ik me bovendien moeilijk permitteren om enkele weken loopverlof te nemen.
Daarom las ik om de 1 à 2 maand een erg lichte week in, waar ik heel weinig in loop en als ik loop, loop ik enkel met mijn beste vrienden en gaat het "in gezelschap zijn" voor op het presteren ! Dit heb ik heel erg nodig anders zou ik nog onuitstaanbaarder worden dan dat ik nu al ben ;-).
Ik heb de lichte week nu ingelast. Ik heb enkele weken van voor mij zware trainingen achter de rug en ik begon steeds beter te lopen ... voor mij is dat het signaal om in te houden want in mijn optimisme zou ik steeds meer en meer beginnen doen tot ik mezelf kapot zou lopen en dan , tja, sta je weer nergens natuurlijk!
De vrijgekomen tijd benut ik om wat bij te lezen, nu de dollar 2x niks waard is koop ik wat boeken in de USA. Zelfs met de hoge verzendingskosten kom ik nog steeds stukken goedkoper uit dan zou ik de boeken -mochten ze al te vinden zijn - hier kopen.
Ondermeer gekocht:
  • Running Tough: Een boek met 75 ideeën voor looptrainingen. Veel 'namedropping' en machopraat maar toch een aantal zeer interessante trainingen .
  • Explosive running: Oefeningen, oefeningen en nog oefeningen om je techniek bij te schaven.
  • Running Within: Een boek die je technieken aanreikt om je een meer voldane en zelfzekere loper te maken . Veel technieken komen uit de cognitieve gedragspsychologie, een van de beter werkende stromingen uit de psychologie.

Geen opmerkingen: