zaterdag 12 april 2008

Whoa ! Duathlon !

Na enkele erg mooie dagen was het vandaag een stuk minder, er stond redelijk wat wind en er waren enkele regenbuien. Toch stond ik deze morgen al om 8uur buiten om uit te proberen wat mijn snelste manier was om schoenen te wisselen ... Na wat testen bleek het de manier te zijn die Dirk me aangeraden had (schoenen al op de pedalen zetten).

lopen deel I: 5K

Rond 11 uur was het dan van dattum , een verschroeiende start, in de eerste honderden meter werd ik teruggeslagen naar een dertigste plaats, maar toen werd de wind een factor en kon ik meeschuiven naar de kop. Omdat er me nog veel te wachten stond besloot ik wat in te houden en kwam ik op een 18de plaats in de wisselzone.

Proberen fietsen proberen! (20k)

Ik zal hier zeer eerlijk over zijn, dit was voor mij prutsen ... eerst kreeg ik mijn schoenen niet aan, aan ieder keerpunt moest ik de groep waar ik bij aanklampte lossen, redelijk fustrerende handel, en dan rij ik nog voorbij de wisselzone, gelukkig waren er een hoop vrienden gekomen om me aan te moedigen en die hadden het gelukkig gezien ... een 65 ste fietstijd was mijn deel.

en opnieuw met de benenwagen (5k)

Het laatste loopgedeelte was best wel zwaar, mijn benen hadden geen zin meer, maar gelukkig gelde dat voor de rest (niet voor de eersten) ook, ik kon een redelijk ritme houden en liep een 21ste tijd. Algemeen werd ik 38ste (op een kleine 85 deelnemers) en daar kan ik best tevreden mee zijn, ik kan niet veel beter en wisselen doe ik even handig als een dronken maagd met een rubbertje. Wie wil weten hoe de toppers zo een wedstrijd doorstaan kijkt beter op de blog van Dirk Verleyen die knap 2des werd ! Aan iedereen die gesupporterd heeft voor mij merci, want ik had het erg nodig!

Een kleine opmerking naar de organisatie, een halve euro vragen voor een uitslag vind ik persoonlijk not done, een doktersbezoek plus 15 euro startgeld, geen drankje (wel een koekje) aan de finish, dan zou ik liever geen T-shirt krijgen maar wel een drankje en een gratis uitslag.Mijn kleerkast puilt stilaan uit van de vormeloze katoenen T-shirts ...

Uitslag & enkele foto's

De uitslag van de duathlon vind je hier en enkele sfeerbeelden kun je hier en hier vinden ...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch mooi gedaan hoor, het is niet evident om nog vrij vlot te lopen op 't einde, en met een 25e tijd daar heb je 't goed gedaan.

Anoniem zei

Vreemd lopen hé na het fietsen...
Toch beter dan mijn prestatie vorig jaar te Geluwe. Maar het is wel een keer leuk om mee te maken.

Anoniem zei

Was daar ook aanwezig maar dan kwamen pas de laatsten binnen toen ik aankwam aan het zwembad, denk om dat ook eens te proberen mss over 1jaar of zoiets. Maar die overschakeling van fietsen naar lopen moet toch moeilijk zijn denk ik. Mijn mountainbike is een tank ;-) zal een nieuwe koersfiets moeten aanschaffen. ook nog met Dirk Verleyen gepraat over die fietsen na de wedstrijd. Toch een mooie uitslag van je ,ik zou het niet kunnen zo snel. Bravo voor je doorzetingsvermogen.