Posts tonen met het label voorafbeschouwing. Alle posts tonen
Posts tonen met het label voorafbeschouwing. Alle posts tonen

woensdag 11 juni 2008

Nog eentje ... (planning)

You can't train hard and race hard at the same time. -A. Lydiard

Na veel wikken en wegen heb ik beslist dat ik nu vrijdag 13/06 mijn laatste serieuze 'voorjaars'wedstrijd loop. Tot aan "Dwars door Mariakerke- Raversijde" las ik een rust&trainingsperiode in. Er is volgens mij nog heel wat progressie mogelijk maar ik moet mezelf de tijd geven om er aan te werken.
Vorig jaar was ik tijdens mijn verlof van plan om door te trainen, maar dat ging niet, ik was veel te moe ... .Dit jaar gaan we naar Oostenrijk, ik zal mijn loopschoenen meenemen, maar veel meer dan enkele duurloopjes verwacht ik niet te kunnen doen, dus beschouw ik dit als een rustperiode .
Wanneer ik terug kom dan hoop ik toch een maand te kunnen opbouwen, want vanaf eind augustus tot october is er -door de drukke loopkalender- bijna geen mogelijkheid meer om progressie te maken.

woensdag 28 mei 2008

Varia

Eerst !

Ere wie ere toekomt, Jurgen Dereere is voor de 4de maal Europees kampioen Duatlon geworden. 10km lopen, 40 km fietsen en dan nog eens 5km lopen in 1h45min08s is een ongelooflijke prestatie! En te zeggen dat we regelmatig met hem aan de start mogen staan in het OLC ... we zijn te verwend !

Dan!

Gebrselassie loopt voor de 14de maal een tijd onder de 27minuten op de 10km ..., eerlijk, ik dacht niet dat ie dat nog in hem had ! Hopelijk mag hij zo toch naar de spelen ...

En als laatst ... be proud!

Ik sta zo zelden op een podium dat ik mezelf toch niet het genoegen kan ontzeggen om deze foto te publiceren (Aquacross Brugge 18/05)! Merk op hoe scherp winnaar Koen Veramme is tov mij, het verschil tss een atleet en een would be atleet ?!
Hoe dan ook, er is nog heel veel werk aan de winkel. Nu zaterdag kan ik eens zien of het de goede richting uitgaat, de training tot nu toe is redelijk optimaal verlopen, ik denk dat er wel een kans in zit dat ik een goede wedstrijd loop, als er niet teveel kleppers afkomen kan ik misschien hopen op een top 10 plaats? Nu, we zien wel!

zondag 30 maart 2008

Duathlon in zicht

Met mijn eerste duathlon in het verschiet -12 april om 11h00 aan 't stedelijk zwembad, -u komt toch ook supporteren?- is het stilaan de hoogste tijd om wat te fietsen.
Dus ben ik zaterdag voor de eerste keer sedert 15 jaar op een racefiets gekropen. Na wat gestuntel (waar zitten de versnellingen?) zijn Sabrina en ik vertrokken om de Breduniaroute (ofzo) af te rijden. Het viel goed mee, ik kan op een 'aanvaardbaar' niveau fietsen, maar of het voldoende zal zijn om in de eerste helft van de uitslag te eindigen ??
Naar ik hoor zijn er een 60tal deelnemers, bekenden en gevreesde concurrenten zijn ondermeer het olifantje Jean Marc Thibout (die zowel een sterke loper als een heel sterke fietser is. Bart Brulez (veel ervaring met duathlon), Geert Jonckheere (met revanche gedachten na onze duorace?) en mijn schoonbroer ( grote onbekende) Theis.

Altijd Bekele

Na wat zoeken kon ik deze middag via het internet ( op zulke dagen zou ik wensen dat ik een tv had ) naar het wereldkampioenschap veldlopen kijken, en zag ik een heel spannende wedstrijd met het nodige drama. Na 3km wordt topfavoriet Kenenisa op de hielen getrapt en moet hij stoppen om zijn schoen terug aan te trekken. Eventjes dacht ik, dat haalt hij nooit meer op, maar zie in mum van tijd liep hij terug vooraan. En in de laatste ronde plooit hij zijn 3 medevluchters op onnavolgbare wijze ...

maandag 11 februari 2008

Volgende zondag: Duorace Bredene!

Zondag is het zover, waarschijnlijk de zwaarste inspanning van het jaar voor mij. De MTB Duo race te Bredene. De doelstellingen zijn zeer, zeer bescheiden :
  1. Niet als allerlaatste team aankomen.
  2. Als dat even kan voor het team Rudy/Sabrina (Mijn zus) eindigen.
Dat eerste is waarschijnlijk doenbaar, dat tweede is een stuk moeilijker. Waarom?
  • Mijn MTB ervaring is zeer beperkt. Ik ben eerder een brokkenpiloot dan een stuntpiloot.
  • Ik heb een erg bescheiden fietstrainingsprogramma achter de rug. Tijdens de maanden november/december heb ik enkele toertochten meegedaan. En dit jaar heb ik tot nu toe 3 of 4 uur gespind !
  • Mijn zus daarintegen is nauwelijks van de fiets gekomen, door een heupblessure was het haar verboden te lopen deze winter dus ze heeft oneindig veel meer kilometers in de benen.
De troeven die we in handen hebben :
  • Mijn partner is een heel goede fietser -Geert Jonckheere- en maalt er niet om om constant kopwerk te doen !
  • We zijn underdogs, vanaf Sabrina leest hoe zwak ik eigenlijk wel ben zal ze ten ondergaan aan de druk van "het grote Favoriet" te zijn ! (Allee, dat hoop ik toch)
  • We zullen hopelijk de fanatiekste supporters hebben, die ons naar roem en heerlijkheid zullen schreeuwen !
Maar als het niet lukt zal ik het niet zo erg vinden, uiteindelijk is meedoen toch altijd belangrijker dan winnen ...