woensdag 11 juni 2008

Nog eentje ... (planning)

You can't train hard and race hard at the same time. -A. Lydiard

Na veel wikken en wegen heb ik beslist dat ik nu vrijdag 13/06 mijn laatste serieuze 'voorjaars'wedstrijd loop. Tot aan "Dwars door Mariakerke- Raversijde" las ik een rust&trainingsperiode in. Er is volgens mij nog heel wat progressie mogelijk maar ik moet mezelf de tijd geven om er aan te werken.
Vorig jaar was ik tijdens mijn verlof van plan om door te trainen, maar dat ging niet, ik was veel te moe ... .Dit jaar gaan we naar Oostenrijk, ik zal mijn loopschoenen meenemen, maar veel meer dan enkele duurloopjes verwacht ik niet te kunnen doen, dus beschouw ik dit als een rustperiode .
Wanneer ik terug kom dan hoop ik toch een maand te kunnen opbouwen, want vanaf eind augustus tot october is er -door de drukke loopkalender- bijna geen mogelijkheid meer om progressie te maken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed plan!
Regelmatig een rustiger periode inbouwen is mi nodig om te groeien (reculer pour mieux sauter!). Op vakantie (juli) neem ik telkens de fiets mee, in het zuiden is fietsen draaglijker dan lopen en je verkent de streek wat beter (vooral de cols). Begin augustus merk ik wel dat de conditie (ook mentaal) wat minder is, maar na enkele weken merk je weer echte vooruitgang.
Veel succes (ook) morgen! (wéér top5?)

Anoniem zei

Na de konterdamloop (dus 1 wedstrijd verder) las ik ook een rustperiode in.. einde juli begin ik dan met opbouw (net als jij trouwens)..In die "relatieve rustperiode" ga ik wel meer fietsen (mtb).
In het najaar en de winter plan ik wel terug om weer crossen te lopen (goed voor de kracht voor het jaar erop..)
Veel succes morgen !

N.N zei

Top 5 zou leuk zijn, maar met een goeie wedstrijd en een top 15 plaats ben ik ook best tevreden!

Anoniem zei

Nu plots geen valse bescheidenheid hé ;-)

Heel goed van eens te "pauzeren", ik begin ondertussen al ongerust te worden over de mate waarin je maar progressie blijft boeken, ik moet al blij zijn met enkele seconden winst per 10 kilometer maar jij gaat er elke maand nog op vooruit ! Ben benieuwd waar je ooit nog raakt qua tijden...