zaterdag 21 juni 2008

Niet sneller, maar wel sterker

Omdat ik nu toch even geen wedstrijden loop, heb ik snel nog ever een testdag ingelast, de test is wreed simpel, ga naar een piste en loop daar 6min alles wat je kan! Als het resultaat beter is dan je vorige test , goed bezig! Indien de test niet beter is wel ... niet zo goed bezig !
Het was misschien niet de ideale dag om de test te doen aangezien ik deze week al erg veel gedaan had (voor mijn doen , nat.), 2x meer dan 20km gelopen en 2 x gaan fartleken en dan nog een aantal loopjes ... maar na het lezen van deze post was er geen houden meer aan. Ik zou ook nog een keertje afzien voor ik op reis vertrek.
In mijn wensdromen had ik een schema van 2'55 voor km 1 in mijn hoofd en dan netjes op 2km uitkomen voor de 6minuten, hoe anders is het gelopen!
Mijn beste chrono was tot nu toe 1830 meter voor 6minuten (september'07), met een split na 1km van 3'08.
Toen ik deze morgen na 1kilometer naar mijn uurwerk keek zag ik 3'10 , ouch! dat deed pijn! maar hoewel ik best wel wist dat ik onmogelijk mijn 2k ging kunnen halen (mijn naam is Coopman en niet Bekele) had ik niet het gevoel dat ik verzwakte ... dus gewoon doorgebeten en na 6minuten had ik ongeveer 1920m gelopen.
Niet slecht, maar ook niet wow!
En nu ga ik jullie 2weken met rust laten. sy

2 opmerkingen:

Dirk Verleyen zei

Wel sneller dus... ik zou ook niet aan 2km raken denk ik, zeker niet solo en zeker niet in de voormiddag. Bij Hermes doen we in de herfst eens de Zoladstest, telkens 6' lopen met telkens de hf 10 slagen hoger, ik dacht dat ik toen ook bij de laatste 6' zo'n 1920m haalde. Nu ja, topspeed is niet mijn specialiteit...

Bedankt voor je reactie en geniet allebei van jullie vakantie/reis !

Anoniem zei

Kort en krachtig dus. Zeer goed gedaan pfff ik zou sterretjes zien. Heb je training nagebootst in het bosje aan het blaauw kruis . Dat licht glooiend vlak op en af als een bezeten zot. Ik train nu ook wat harder ivm de Konterdam wedstrijd. 1slapen,2eten,(werken archeo..) 3trainen.En de nodige rust inlassen. Alcohol sinds 20juni 0 %. Na de konterdam enkel een paar Leffe's tis al.