maandag 11 februari 2008

Volgende zondag: Duorace Bredene!

Zondag is het zover, waarschijnlijk de zwaarste inspanning van het jaar voor mij. De MTB Duo race te Bredene. De doelstellingen zijn zeer, zeer bescheiden :
  1. Niet als allerlaatste team aankomen.
  2. Als dat even kan voor het team Rudy/Sabrina (Mijn zus) eindigen.
Dat eerste is waarschijnlijk doenbaar, dat tweede is een stuk moeilijker. Waarom?
  • Mijn MTB ervaring is zeer beperkt. Ik ben eerder een brokkenpiloot dan een stuntpiloot.
  • Ik heb een erg bescheiden fietstrainingsprogramma achter de rug. Tijdens de maanden november/december heb ik enkele toertochten meegedaan. En dit jaar heb ik tot nu toe 3 of 4 uur gespind !
  • Mijn zus daarintegen is nauwelijks van de fiets gekomen, door een heupblessure was het haar verboden te lopen deze winter dus ze heeft oneindig veel meer kilometers in de benen.
De troeven die we in handen hebben :
  • Mijn partner is een heel goede fietser -Geert Jonckheere- en maalt er niet om om constant kopwerk te doen !
  • We zijn underdogs, vanaf Sabrina leest hoe zwak ik eigenlijk wel ben zal ze ten ondergaan aan de druk van "het grote Favoriet" te zijn ! (Allee, dat hoop ik toch)
  • We zullen hopelijk de fanatiekste supporters hebben, die ons naar roem en heerlijkheid zullen schreeuwen !
Maar als het niet lukt zal ik het niet zo erg vinden, uiteindelijk is meedoen toch altijd belangrijker dan winnen ...

Geen opmerkingen: