zondag 17 februari 2008

Bekele opnieuw en varia (Twins Duo race)

WR op de 2mijl voor Bekele

Bekele pakt opnieuw een wereldrecord af van Haile Gebrselassie, deze maal op de ongebruikelijke afstand van 2mijl. De tijd van Bekele is 8:04.34 , een kleine verbetering van Gebre's tijd (8:04.69).
Persoonlijk denk ik dat alle WR's van Gebre zullen sneuvelen onder het geweld van Bekele. Zelfs het wereldrecord op de marathon, die Gebre misschien nog op 2:03:?? zal brengen, terwijl gespeculeerd wordt dat Bekele in staat moet zijn om ergens rond de 2:02 te lopen.
Dat is natuurlijk allemaal nog verre toekomstmuziek en iedere wedstrijd moet gelopen worden!
Een goed verslag van de 2mijls wedstrijd kun je vinden op IAAF.ORG

Voedingsgeheimen : Mijn Wonderpap !

Nu ik hier een kleine 3uur voor de wedstrijd zit wil ik jullie (en mezelf afleiden) een blik in mijn prewedstrijdkeuken gunnen. Een gerecht dat ik reeds vele malen gebruikt heb en die ik goed verdraag is een soort granenpap, benodigdheden zijn:
1L(alpro Nature, die gebruik ik - maar dat is een persoonlijke keuze)Sojamelk, Brinta granen, cacaopoeder, rietsuiker en een banaan.
De bereiding:

  1. Warm +- 1liter sojamelk op tot ze lauw is.
  2. Voeg daarna 8 à 10 eetlepels Brintagranen toe , goed roeren.
  3. Doe dan 3 à 4 (eigen smaak) eetlepels rietsuiker bij (mogen ook klontjes suiker zijn)
  4. 1 Eetlepel pure cacao toevoegen. Goed roeren aangezien cacao gemakkelijk klontert.
  5. Enkele minuten -een 3 tal- al roerend verder opwarmen op een laag tot matig vuur (niet laten koken !)
  6. Een geplette banaan toevoegen. Nog een minuutje verwarmen.
  7. Vuur uit en de pap 5 à 10 minuten laten rusten.
  8. Smakelijk !

Post-race verslagje (Twins Duo race)

Uitslagen en andere (zie deze link: Twins )

Nee, ik heb vandaag geen nieuwe lievelingssport gevonden. Het was wel best ok, ik heb mijn beide doelstellingen (niet de laatste toegekomen en voor mijn zus geëindigd) gehaald.
1h45 gereden op een afstand die tussen de 36 en de 40 kilometer (op het strand en in de duinen) lag en dat zonder noemenswaardige fietstraining.
Merci aan mijn team maat Geert, die deze week ziek geweest was en dus een veel zwaardere dag moet gehad hebben dan ik, ik denk dat ik zelfs niet gestart zou zijn mocht ik in zijn schoenen gestaan hebben!
Sabrina kwam na een kilometer of 25 een man met een heel grote voorhamer tegen, haar teammaat Rudy kwam enkele kilometers voordien ten val en was zijn ritme helemaal kwijt.
Van de mensen die ik ken reden zowel Yves, Marc, Patrick en hun respectievelijke team maten een heel sterke wedstrijd, proficiat kerels! Het is jullie meer dan gegund !
Ook merci aan Lies, Christel, Anais, Nancy, Bart en George om bijna 2 uur voor ons te supporteren, ik zweer je, als er iemand je naam roept dan voel je, je eventjes niet meer die patzer die op de bijna laatste plaats rijdt maar een echte MTB'er die aan het strijden is voor een mooie plaats.

Een directe link naar de uitslag van de Duorace kun je hier vinden : Uitslag Twins Duo race

1 opmerking:

Anoniem zei

Smakelijk?
Speak for yourself man!