zaterdag 15 december 2007

Eindejaarsloop Bredene

Vooraf heb ik lang getwijfeld: wat ging ik doen? Zou ik eens de 9km lopen? Of toch maar de 12km? Na lang wikken en wegen besloot ik om toch maar de 12 te lopen omdat daar waarschijnlijk toch meer eer te rapen viel wegens de veel zwaardere bezetting.

Wedstrijd

Als er al een plan was dan was het de bedoeling om bij Gino Denaet te (proberen) lopen. Helaas was dat voor mij een Mission Impossible, Gino is veel te sterk voor mij. Anderhalve kilometer lang kon ik het contact min of meer handhaven, maar tegen welke prijs! De zuurstoftank ging aan een schrikbarend tempo leeg lopen en zeer snel zag ik zowel Gino als Dirk uit het zicht verdwijnen. Het stuk tot aan het strand kon ik mij handhaven bij Yves Vanherreweghe, dat ik dat kon was grotendeels te danken aan mijn begeleidster (Christel) op de fiets die mij maar bleef aanmoedigen, maar op het strand, tja, was het puur ploeteren (net zoals vorige jaar trouwens). Tot mijn grote schrik zag ik dat Frederick Fiers snel begon te naderen, gelukkig ging het, eenmaal verlost van het zand weer beter. Ik kon de 50meter op Yves terug dichtlopen, en tot op een kilometer voor de streep liepen we samen. Toen kreeg Yves last van krampen en zo kon ik hem nog voor blijven.

Ik ben 7de geworden in 44'39, uitslagen vind je hier wie zin heeft moet maar eens de uitslag van 2006 bekijken om het verschil te zien als de echt snelle jongens zich beginnen moeien!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een mooie prestatie,om jaloers van te worden
heb nog geen uitslag gezien maar een tijd bij gino en dirk gelopen is niet iedereen gegeven
zo te zien in goede vorm
doe zo verder
grtz poppetje

Anoniem zei

Sterk gelopen, volgend jaar maak je een sterke kans om bij de senoiren in het OLC (als je dat nog bent) top 3 te halen hoor !
Je bent nu goed in vorm, houden zo !