zondag 30 december 2007

Schaamteloze reclame

Mizuno wave precision 8 .

Vooraf: de Precision 7

Ik loop reeds een 8tal maanden met de precision 7 die ik een fijne schoen vind. Net genoeg demping om niet het gevoel te hebben dat ik op blote voeten loop op de vele straten die ik verplicht ben te belopen. En minstens even belangrijk: toch niet het gevoel te hebben dat een groot deel van de beenkrachten verdwijnen in een luchtkussen.

Van 7 naar 8

De upgrade werd gedaan ter ere van de atletiek wereldkampioenschappen in Osaka (quasi de achtertuin van het merk). Jammer genoeg kon ik de schoen niet te pakken krijgen in de originele (gewaagde) kleuren, Mizuno noemt het rood maar in mijn ogen is het eerder roze! Nu, behalve dat het een eerder brave schoen geworden is qua design zijn er gelukkig een aantal ingrepen gebeurd die de upgrade verantwoorden. Die zijn:

  1. Een lager gewicht. de precision 7 (maat 9) weegt hier op mijn keukenweegschaaltje exact 340gram. De precision 8 weegt 313gram. Bijna 30 gram verschil!
  2. Er zijn een heleboel banden verwijderd aan de buitenzijde . Dat geeft minder wrijvingen en een lichter gewicht.
  3. Een ander schuimmengsel werd gebruikt zodat de schoen iets zachter loopt. Toen ik aan mijn ene voet de 7 had (die natuurlijk al wat versleten zijn) en aan de andere de 8 voelde ik een heel groot verschil.
  4. De flexibiliteit werd verhoogd, de gaatjes waar de veters door moeten, staan nu grotendeels los van elkaar. De schoen zit daardoor beter rond de voet.
De schoen is een te overwegen keuze als snelle trainingschoen/wedstrijdschoen voor lichtgewicht lopers met een neutrale voetafwikkeling. Reken hier gemakkelijk op prijzen rond de €120 , avontuurlijker geesten kunnen de schoen via het internet te pakken krijgen onder de €100 (verzendkosten inbegrepen)!

1 opmerking:

Anoniem zei

ja schoenen zijn nogal duur hier.ik heb er tijd van gemaakt om in New York begin Nov..'07 daar 2paar aanteschaffen 71euro minder dan hier voor de 2paar tesamen. had ik 1dag langer gewacht dan wel zeker 80euro minder. Ik weet een mooi adres zijn op 20 meter van ground zero ;-) dat is voor over 2jaar pas om dan mss 3paar tekopen