maandag 24 december 2007

Dikke proficiat aan Veerle Dejaeghere

Gisteren won Veerle Dejaeghere de internationaal zwaar bezette cross in Brussel. Dit is waarschijnlijk haar meest prestigieuze overwinning in haar atletiekloopbaan. Ook na het uitvallen van torenhoge favoriete Kiplagat was het voor haar verre van evident om de overwinning te behalen.
Wat ik persoonlijk heel tof en ook typerend voor haar bescheidenheid was dat ze op dezelfde dag nog enkele kilometers op de loopband is gaan lopen voor het "Music for life" project van Studio Brussel.
Veerle, je bent echt een héél grote atlete en qua attitude kunnen een heleboel mindere goden nog zeer veel van je leren.
Wie dat wil kan altijd zijn felicitaties achterlaten op haar blog.

1 opmerking:

Anoniem zei

heb haar niet zien lopen in Brussel (ik liep in de voormiddag, zij in de namiddag).. maar heb haar wel in actie gezien in Roeselare bij de crosscup en geloof me : het is een echte "madam" hoor ! zoveel power voor zo'n tenger ding (ook nathalie Devos is zoiets..)
Bij deze wens ik je ook een sportief 2008 en ik hoop dat we volgend jaar een beetje bij elkaar kunnen blijven in de wedstrijden hé.. loop ze!