zaterdag 4 april 2009

waarnemingen

Niet lopers: meest gehoord

... tijdens het keuvelen ...
-"Zo je loopt, loop je dan marathons ?"
-"Ik heb ook nog gelopen maar ik vond het verschrikkelijk saai."

Onder invloed van Start to run

-Zo?! Je traint voor de marathon, hoeveel kilometer kun je al lopen?

Onder vrienden (lopers)

- Dat lijkt me verschrikkelijk zwaar trainen voor een marathon ...

Wat ik zelf waarneem

-Trainen voor een marathon is tot nu toe een stuk minder zwaar dan trainen voor een 10km. Voor mij is een intervalsessie met kilometerherhalingen in 3'12" (ik ben maar een heel middelmatig loperke) een stuk zwaarder dan een 10tal kilometers te lopen met aan een tempo van 3'45" de km.
-Ook het aantal trainingsessies is gedaald vroeger liep ik 7 a 9 loopsessies in een week, nu loop ik er maximaal 6! De trainingen zijn heel wat langer en minder speels. Het gaat er momenteel niet om je kracht en snelheid te tonen maar eerder hoe kan ik met minimale inspanning een gegeven doeltempo lopen?
-Door de lagere trainingsintensiteit swingt mijn gewicht de pan uit, daar zal ik ook iets moeten aan doen.
-Het vinden van trainingspartners is voor mij al altijd een probleem geweest, en het is er niet op verbeterd. Ik begrijp dat wel, voor een 10km loper is het helemaal niet interessant om tussentempo's te lopen. Ze worden er gewoon moe van!
-Het lopen met een drankgordel, vroeger vond ik dat iets voor trage aanstellers. De eerste keren dat ik er mee liep schaamde ik me echt. Hoewel ik er nog steeds geen fan van ben draag ik hem nu voor al mijn loopjes langer dan 10mijl. Drinken tijdens lopen is echt iets dat je gewoon moet komen.

10000

Binnen enkele weken mag deze blog zijn tienduizendste bezoeker verwachten!

Geen opmerkingen: