zondag 12 april 2009

Hazegras

Gisteren was het de "Wijkloop Hazegras". Omdat ik de meeste mensen die er lopen wel graag heb probeer ik er zoveel mogelijk bij te zijn. Dus liep ik de wedstrijd zoals gepland als onderdeel van de training. Het parcours was niet ideaal voor mijn tempo vastheid (veel draaien en keren) maar klagen kun je altijd! De zon scheen, er waren vriendelijke mensen om mee te praten en ik heb mijn training (op een paar kilometer na) kunnen lopen. Voor de geïnteresseerden:
  • 6km opgewarmd @ 4'40 tempo, dat heb ik voor een groot stuk samen gelopen met Nico Algoet (een parcoursverkenning met mij in de rol van geflopte gids, ik had de gehele tijd de neiging het oude parcours te lopen)
  • Dan 16km aan doelmarathontempo (3'45) . Ik had echt veel zin om te blijven staan na de wedstrijd, ik had dan nog een 4tal kilometer voor de boeg , maar ja, ik kan er niet onderuit, om eerlijk te zijn het tempo voelt nu nog erg ambitieus, ik zie het me wel 30km lopen maar daarna ????
  • En dan in stukken en brokken nog een 3tal kilometer uitgelopen. Soms snel, soms traag.

4 opmerkingen:

Martin zei

3'45 op dit parcours is dan ook niet makkelijk hé. Je moet rekenen dat wij, gewone stervelingen, ook 15-20" moeten toegeven per km tov het ideale parcours. Denk dat dit toch wél een geslaagde test voor jou is. Maar idd, de marathon is wel 42km en nog wat lang hé.
Niet twijfelen, je kunt het!
Suc6

N.N zei

Merci voor 't vertrouwen !

Anoniem zei

Bravo met je 8ste plaats algemeen. nog 30km aan 3'45 hmm dat is wel heel snel. Maar het ligt wel in je mogelijkheden. Dat is verdorie ver hoor 30 km verder. good luck in de trainingen. Clint

Anoniem zei

LORENZO
Zelfs een aanval van een gemene grasmaaier houdt je niet tegen.
Heb geen twijfels je haalt het.