zaterdag 17 november 2007

Route62

Prachtig weer, een beetje wind maar zeker niet teveel, kortom goede omstandigheden om een scherpe pr neer te zetten.

Een pr is er wel, maar scherp tsja , nee niet echt. Daarvoor was ik niet genoeg gefocust, en zit mijn snelheid kennelijk vergrendeld op halve marathon tempo ... Nu , 't was hoe dan ook een erg leuke namiddag erg vele bekenden uit het OLC gezien, zoals Gino,Yves (waar ik de gehele wedstrijd bij gelopen heb) Francis, Willy en Clint om te supporteren . De tijd een matige 44'04 (en geen 42'45 zoals ik eerst afgelezen had) en een 14de plaats .

Beschouwingen

Na een nacht (met weinig) slaap, kom ik tot de volgende conclusies:

  1. Op sleutelmomenten heb ik de verkeerde instelling bv. Toen ik Gino op een goede 100m voor me zag lopen dacht ik: als ik op minder dan 2minuten van hem eindig heb ik een goede wedstrijd gelopen. Fout natuurlijk, het moet zijn: als ik nu mijn beenspieren tot pulp loop en mijn hersenen tot snot reduceer kan ik hem misschien inhalen.
  2. Aan de aankomst feliciteerde ik een kerel die zich echt kapot gelopen had in de laatste kilometer, slijm uit de mond, snot uit de neus, bloedrood hoofd enfin jullie kennen het zicht misschien wel. Ik was redelijk goed en fris, maar dat kwam niet uit mijn sterkte voor maar uit volgende redenering: Yves van Herreweghe zat in de groep en ik weet dat hij een heel sterke finish in de benen heeft , dus toen Yves zijn laatste push deed reageerde ik zelfs niet. Zo ga ik nooit iemand kloppen natuurlijk, als ik het zelfs niet probeer ...

Het verdict is heel simpel, ik ben te gemakkelijk geïmponeerd door mijn sterkere collega lopers, als ik ooit hun niveau waardig wil zijn zal ik moeten vechten dus in plaats van te denken: O nee, die en die loopt daar en die zijn zoveel beter dan ik, moet ik mezelf tot dit dwingen: shut up and fight !

Nieuws

WoW, Dirk Verleyen wint in Kasterlee. Dikke Proficiat Dirk, het is je van harte gegund !

2 opmerkingen:

Dirk Verleyen zei

Hoi Lorenzo, bedankt voor de gelukwensen. En zolang er zelf op blijft vooruitgaan heb je nog geen redenen tot klagen denk ik ! Doe zo voort dus...

Anoniem zei

sterk gelopen . Meer hoef ik niet te zeggen over je goede resultaten. Ps Vrijdag zou ik in de zeewacht staan .intervieuw over NY