zondag 11 november 2007

Halve marathon van Ploegsteert.

Vandaag was het dus zo ver, eindelijk mocht ik de wedstrijd lopen waar ik zolang al naar uitkeek. Ik had er serieus voor getraind, Veel voor moeten laten, chocolade, thee en koffie. De laatste week was dan nog een stuk zwaarder niet meer voluit trainen en toch nog proberen het gewicht onder controle te houden.

Wedstrijd

Aan de start zag ik enkele bekenden uit het OLC zoals Jan Jansens, Willy Lefevere en Johan Watthy . Francis waar ik eventueel bij ging lopen kon ik helaas niet vinden.
Het wedstrijdplan was heel simpel, zo gelijkmatig mogelijk proberen te lopen, mijn kop niet zot laten maken, starten in een 3'50-3'55 tempo (richttijd 1h21min). Ik had helemaal geen idee van wat mijn verval ging zijn in de tweede helft van de wedstijd aangezien ik nog nooit verder gelopen had dan 10 mijl (Oostende-Brugge in een voor mij tegenvallende 1h06min44.)
Gelukkig had ik vandaag een goede dag, toen ik aan 10k passeerde in 38'24 en me nog erg sterk voelde wist ik dat het goed zat. De 10 mijl passeerde ik in ongeveer 1'00"40 dus nog altijd in de running voor een tijd rond de 1'20.
Aan kilometer 18 raakte mijn veter los en verloor ik een halve minuut en heel wat van mijn momentum. Puur op karakter kon ik onder de voor mij magische 1h20min blijven en klokte ik af op 1h19min45s (officiele tijd, een 61ste plaats op +1700 deelnemers) . Iets waar ik heel blij mee ben!

Nabeschouwing

Ik ben niet enkel de man die het enkel (relatief) goed doet op de 'korte afstand' zoals sommige mensen wel eens durven beweren!
Bedankt aan iedereen uit ons klein groepje om mee te lopen, fietsen en te maken dat er achteraf nog iets te drinken was (grapje) zonder jullie gezelschap en steun zou het lopen zelfs niet half zo fijn zijn!

Enkele snelle bekenden

Gewoon uitgekozen na een vlugge scan van de uitslag

46Denaet Gino76'35"
74Jansens Jan81'06"
91Destoop Hein82'32"
123Coucke Francis84'55"
152Lefevere Willy86'45"

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Was jij dat in dat groepje van vier begeleid van een fietster ?
Mooie tijd voor een eerste bijna halve marathon .

Dirk Verleyen zei

Hoi Lorenzo, ik wist dat je dit moest kunnen, knap gedaan !

Anoniem zei

Ge staat in foto op de site van de gavertrimmers , juist op het moment dat ge mij gaat inhalen .

Anoniem zei

Idd, iets minder dan een halve marathon!
Maar niettemin een prachtige prestatie!
GEFELICITEERD!!!!!!

Anoniem zei

zie je dat je een beetje meer moet geloven in jezelf
je kan het he
proficiat met je zeer goede tijd waar ik enkel van kan dromen
grtz en verzorg je
poppetje

Johan zei

Schitterend Lorenzo!!Waar zal dit eindigen als je zo blijft verbeteren.
Ik had een zeer slechte dag met pijn aan bijde schenen.Waarschijnlijk doordat ik te veel wedstrijden liep dit jaar (reeds 40).Maar nu hou ik het voor bekeken dit jaar.
Nog veel succes!

Anoniem zei

wat een sterke prestatie lorenzo !!! chapeau hoor, hoedje af, petje af, en nog zoveel meer ... ;-)

Unknown zei

Proficiat met je debuut! Een knappe prestatie, meer dan verdiend! Sjapoo

N.N zei

Merci voor alle leuke reacties, 't doet me veel plezier!

Anoniem zei

broere
Ik weet het allang dat er vééél snelheid in je zit ...
proficiat ik ben superfier op je
groetjes
sabrina