zondag 14 oktober 2007

Ironman Hawai en andere ..

Okee de meeste zijn profatleten, maar toch, om na 3800meter zwemmen en 180km hard te fietsen nog een marathon te lopen in minder dan 3uur daarvoor moet je toch uit een apart soort hout gesneden zijn. De tijden van enkele Belgen op hun looponderdeel in Hawai:

  • Vanhoenacker Marino: 2h52min59
  • Van Lierde Luc: 2h55min28
  • Jammaer Bert: 3h00min59
Winnaar Mc Cormack liep zelfs een 2h42 marathon. Makes you wonder ...

Eindhoven

De marathon/ Halve marathon laat zich kennelijk niet zo gemakkelijk temmen. Ik zit juist wat uitslagen te bekijken op zoek naar de resultaten van mijn kennissen en vrienden uit het Oostends loopcriterium. Sommigen had ik een stuk sneller verwacht van anderen zat ik er redelijk dicht bij. Het is nu afwachten wat de blogs ons zullen vertellen want ik denk dat dit toch dicht bij ideale marathon omstandigheden waren.

WR Halve marathon bij de dames

Vandaag heeft Lornah Kiplagat de besttijd op de halve marathon op 1h06min25s - dat is net boven de 19km/h- gezet. Lornah is de huidig wereldkampioene veldlopen en is een genaturaliseerde Nederlandse. Ze is ook recordhoudster op ondermeer de 5km, 10mijl en de 20km! Het is je gegund Lornah!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Doe je volgend jaar ook eens mee in Eindhoven Lorenzo ? de 1/2e Marathon, wel te verstaan...

N.N zei

't is nog ver, hé, ik zal eerst eens Ploegsteert afhaspelen, ik ben wel benieuwd hoe groot mijn verval zal zijn :-p