zaterdag 13 oktober 2007

Asics Trabuco 10 WR

Als er iets is waar ik een hekel aan heb tijdens het lopen dan is het wel natte koude voeten. Daarom heb ik vorige week nog eens -diep- in de buidel getast en een paar trailschoenen gekocht. Eerst en vooral wil ik zeggen dat het aanbod in de winkels die ik bezocht heb werkelijk bedroevend was. Zou er hier echt geen markt zijn voor schoenen die een beetje waterafstotend zijn ?

Na veel wikken en wegen is mijn keuze gevallen op de Asics Trabuco 10 WR. Ik ben allesbehalve een Asics man, met hun trainer ds, heb ik enkele gemene blessures opgelopen vorig jaar.

Pro's en contra

Deze schoenen zijn eigenlijk gemaakt voor zware lange trails in heuvelachtige bossen, genre de Vogezen of het Zwarte woud. Kortom voor serieuze afstandslopers die niet bang zijn van een bluts en een paar schrammen. Dus niet echt voor een luxebeestje als ik die niet graag natte voetjes heeft en zijn meeste -korte- trainingen afwerkt aan 5k tempo of sneller !
Een trailschoen voelt heel anders aan dan een gewone loopschoen. Ze zijn een stuk zwaarder en lopen veel zachter dan wat ik gewoon ben, wat wel aangenaam en comfortabel is maar wel tot een zeker krachtverlies lijdt bij de afzet. Ook zijn ze minder flexibel dan de gemiddelde loopschoen. dus :

pro
  • Comfort
  • stabiliteit
  • waterafstotend
Contra
  • Stugge schoen
  • 'vet' grondcontact, je plakt aan de grond.
  • Gewicht.

Geen opmerkingen: