zondag 7 oktober 2007

Chicago Marathon 2007

Gekke toestanden vandaag in Chicago. Zowel bij de heren als bij de dames werd er tot op de finish gestreden voor de overwinning zodat het einde van de wedstrijd meer weg had van een 100meter wedstrijd dan van een 42K wedstrijd. Bij de heren won de Keniaan Ivuti met een halve stap voor op de Marokaan Gharib (beiden in 2h11:11.) Bij de dames won de Keniaanse Adere (2h33:49) van de Roemeense debutante Pirtea (2h33:52) met een truc van de foor. Terwijl Pirtea zich al gewonnen waande en al High fives aan het uitdelen was kwam Adere haar via de andere kant van de weg voorbijgespurt onder het motto "de wedstrijd is pas gedaan voorbij de finish" . Ik denk dat er vanavond een paar atleten niet goed gaan slapen.

Beelden

Voor hogere kwaliteitsbeelden zie :
verslag mannenrace
en
Verslag vrouwenrace

4 opmerkingen:

Anoniem zei

heb je daar geen beelden van Lorenzo ? Zou ik graag wel eens willen zien....

Anoniem zei

Truc van de foor ? WAT een remonte !!

N.N zei

Ik had het ook eerder gelezen dan dat ik de beelden zag, en toen kwam het maar ,hmm, dubieus over. Maar ik geef toe na 42k nog zo'n spurt in de benen hebben is erg erg weinig mensen gegeven

Anoniem zei

Ik hoop voor NY +14° en malse regen op de dag van 42km. Geen hittegolf zoals in (Chi). Ja wat een sprint verleden jaar was het ook een sprint maar de eerste viel op 1meter van streep op die mat