zaterdag 28 juli 2007

De kleine 10 mijl van Wenduine

Als ik zou willen stoefen zou ik nu op mijn loopcv kunnen zetten de 10 mijl gelopen in 58 en ... maar dat zou mezelf een rad voor de ogen draaien zijn, De 10 mijl van Wenduine - De haan zal in het echt ergens rond de 15 km zitten denk ik.
Het was qua gevoel (en prestatie) voor mij een erg goede wedstrijd, heel rustig vertrokken, bovendien in erg schoon gezelschap (Evy Pieters) dan rustig mijn tempo gezocht en vooral proberen ontspannen te blijven, Ik heb hier enkele dvd's liggen over de Olympische Spelen en vooral de compleet ontspannen loopstijl van Abebe Bikila maakte grote indruk op me, het is zeker iets dat waar ik verder aan zal werken.
De 10k (volgens de Garmin van mijn metgezel) liep ik in een goede 38'40 en van verzuring had ik bijna geen last. De laatste kilometer had ik nog een kleine kick in huis en zo kon ik net voor de eerste vrouw eindigen.
Kortom toen we met ons clubje aan 't nakeuvelen waren was ik in een erg goede mood ! Een wereld van verschil met die vervloekte ING run waar ik nauwelijks sneller gelopen heb dan nu.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

100 a 200m in afstand mis zitten kan ik nog verstaan , maar er een km van zitten is toch van het goede teveel . Volgens clint zou de afstand 15.4 zijn maar ik geloof meer assaronse , daar staat 15km . Toch een prima resultaat hoor , dat pr op de 10km kan volgens mij nog beter , maar 3.30 de km wat je ambieert op je vorige post , dat is nog andere koek hoor !! Succes nog verder !!!

N.N zei

't Is triest hoe sommige organisatoren er met hun 'klak' naar smijten ...
Mijn PR op de 10km heb ik al meerdere malen gebroken maar nog nooit in een officiële 10km .
Over 3'30 de km nooit te laag mikken is mijn devies!

Anoniem zei

Ja ik moet nog beter trainen bv next weekend op de kemmelberg

Anoniem zei

Mijn tijd verleden jaar was iets beter maar was uitgeput en verzuurd. Deze keer verliep het prima een 30a40 seconden trager maar deze keer niet verzuurd en beter grecupereerd.Dat heeft een goed gevoel. Het gaat steeds beter maar ik moet meer lef hebben op de laatste 2km van iedere wedstrijd is het nu 10km of 16km. Aan de andere kant moet ik dan weer oppassen want tis vanaf 12aug voorbereiding van 12 weken voor de marathon van New york. Alhoewel Koen j ,en ik niet op de data base staan. Niet erg we zijn ingeschreven in groepsverband vandaar. Good luck in de andere wedstrijden

Anoniem zei

hallo
heb juist een test gedaan.
als ik mijn wachtwoord intik dan zegt hij altijd dat dit verkeerd is.
zo heb ik maar anoniem geprobeerd en is gelukt.
de afstand is volgens mijn vrouw haar polar 15.235
dat is over het algemeen toch betrekkelijk juist
voor de ing run gaf haar polar ook 9.440 aan
zodus je kan ervan uitgaan dat die afstand op 50 meter na klopt
je bent toch ook hoe bezig alhoewel je dikwijls niet tevreden bent met jezelf(zie ing run)
het voornaamste is je kan ze nog meelopen en nog altijd mooie prestaties neerzetten
je bent jezelf aan het scherpzetten voor het olc he
zie het al aankomen een beetje zand in de ogen stooien van de tegenstanders tijdens de voorbereidingswedstrijden en de 10 aug er vol voor gaan
ik zal zeker getuige zijn want ik kom kijken
tot later nog eens
grtz poppetje

N.N zei

@ Alain P. : Leuk dat je mijn blog leest! Het is voor mij een wat lastige periode, ik zie en lees hoe anderen sterke prestaties neerzetten (Steve, Gino en Nicolas lopen steeds verder weg van me)terwijl ik keihard moet werken om anderen (Koen, Pedro, Clint ...) van het lijf te houden. Nu het motiveert me om de piste op te zoeken en hard te werken. Dus kom maar vaak kijken, ik zal proberen je niet te ontgoochelen!

Anoniem zei

zo zie je maar hé lorenzo : een wedstrijd moet nog steeds gelopen worden. En de ene dag is de andere niet.

Anoniem zei

Lorenzo,

Ik heb ook zo'n Garmin ding gekocht dus ik zal het allemaal wel deftig weten af te meten. Een zeer puike prestatie en het is me inderdaad ook al opgevallen dat het niveau van velen er sterk op vooruit gaat terwijl anderen zoals mezelf dan inclusief wat ter plaatse blijven trappelen. Ik krijg zowaar het gevoel een eerlijke tour de france te willen rijden...

Xa4