donderdag 1 januari 2009

Wat brengt 2009 ?

"Experience has taught me how important it is to just keep going, focusing on running fast and relaxed. Eventually pain passes and the flow returns. It's part of racing. Frank Shorter

Zo hier staan we dan, 2009, de verwachtingen wereldwijd zijn niet zo best, een economische crisis waarvan gezegd wordt dat we de gevolgen slechts in het late voorjaar zullen voelen, oorlogen dan, alleen al in het midden oosten is er al voor iedere dag in 2009 een dode gevallen in de 6 voorbije dagen. Iets waar we -te- zelden bij stil staan.
Dichter bij huis, het lopen dus, gaat het gelukkig beter. Na enkele maanden experimenteren met hogere intensiteit was ik leeg. De anti climax kwam een 2 tal weken geleden, slechts met uiterste inspanning kon ik een rondje van 400meter lopen in 80secondes. Hoog tijd om aan de alarmbel te trekken dus.
Na wat nadenken kwam ik tot de conclusie dat ik voorheen een stuk beter bezig was, dus terug naar Jack Daniels en zijn Gold elite plan.

Het besluit om als hoofddoel een marathon te lopen dit jaar bracht bovendien rust en motivatie want na drie jaar OLC begon er een beetje mentale sleet op me te komen. Ik doe een specifieke voorbereiding van 18weken voor de marathon dat maakt dat ik midden februari eigenlijk echt begin, alhoewel het schema dat ik nu loop me eigenlijk al een goede basis geeft.

Oznerolblog

Ik ga er niet over liegen, de voorbije weken heeft het lot van deze blog aan een zeer fijn zijden draadje gehangen. Met de bezoekersaantallen die ik heb kun je bij wijze van spreken met moeite een kaarttafel vullen. Maar ik ga nog een tijdje verder doen, maar wel anders, minder over mezelf en meer over het lopen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad... blijven bloggen hé. op01/02/09 is er de corrida van t'sas waar in misschien deelneem.
Alvast succes met uw voorbereidingen voor uw marathon. Gelukkig, gezond en blessurevrij 2009 gewenst.
Groetjes Natalie

Anoniem zei

misschien moet je juist meer over jezelf vertellen? over je trainingsweken, je aandacht voor voeding...
algemene loopinfo kan iedereen overal op het internet vinden, maar hoe jij je in de praktijk voorbereidt, je daarbij voelt, wat de valkuilen zijn, enz, dat vind je nergens op het internet...
mathieu

Anoniem zei

Don't stop!!! Ik vind je blog keigoed; boordevol interessante info! ... en wat het aantal lezers betreft: kwaliteit is toch altijd beter dan kwantiteit hé ;)
grtz,
Stijn