vrijdag 2 mei 2008

Nieuwe spelregels & doelen

#1 : Na een wedstrijd

Toen ik 2 rustige dagen na de duathlon een intensieve training liep was ik de volgende dagen ziek (verkoudheid). Dit was niet de eerste keer dat dit gebeurde dus schaf ik mijn huidige regel van 2 dagen rustig lopen na een wedstrijd af.
In de plaats gebruik ik nu een iets dynamischer regel per 4 intens gelopen wedstrijdkilometers een rustige dag, met 1 training per dag of het nu lopen, zwemmen of fietsen is.

#2 : Structuur

Op dagen dat ik herstellopen ga doen, hou ik vanaf nu mijn hartslag lager dan 75% van mijn max. hartslag.
Duurlopen en tempolopen worden vanaf nu systematisch harder naar het einde toe, dit omdat ik merk dat ik vaak zwak finish (en ik er een hekel aan heb geklopt te worden op de streep.)
1 Intense lange duurloop per maand met de hartslagmeter, op te bouwen naar 2 uur lopen.
De cyclus van 3 weken -relatief- hard trainen en dan 1 week rustig moet ik beter respecteren. Teveel willen trainen is een teken van zwakte en onvoldoende zelfvertrouwen.

#3: Doelen 2008

  1. Een halve marathon in het najaar (Bellem ? Ploegsteert ?), die als de weerstoestanden het toelaten graag onder de 1h15min zou moeten.
  2. Een topplaats (top3) in mijn reeks van het OLC, meer ambitie mag ik niet hebben, Davy Stiepelaere en Patrick van Petegem zijn een paar maatjes te groot voor mij.
  3. Een 10k tijd onder de 35min zou leuk zijn !
  4. Minder verkeerd lopen op wedstrijden ...

1 opmerking:

Anoniem zei

Lorenzo, met veel plezier lees ik al je berichtjes. tis voor mij al een tijdje geleden dt ik nog eens kon "bloggen" Ik zal proberen wat "weerwerk" te geven op de volgende OLC-wedstrijd. Tenminste... als mijn werk het toelaat. Anyway, je bent beresterk bezig.
Tot in de fyzix :-D