maandag 12 mei 2008

Zwemmen !

Een kleine week voor de Aqaucross in Brugge (18/05, 500m zwemmen, 5k lopen) probeer ik wat meer te zwemmen... Deze pinkstermaandag bijvoorbeeld, lag ik al om 9uur in het zwembad, voor 2 x 500m crawl plus 500m crawl met handplankjes. De gezwommen tijden zijn zeker niet super (10'54 op 500m, 80% inspanning), maar van waar ik kom, is dat best wel iets om trots op te zijn - Vorig jaar was 25m spastische crawl zo ongeveer het summum van mijn kunnen.

Wat staat er nog op het programma vandaag ? Deze avond graag nog een snelle sessie lopen, iets in de trant van 10x 400m - 10x 200m, maar het kan evengoed diagonalen op een voetbalveld zijn!

Epiloog

Deze avond nog een snelle sessie kunnen lopen samen met Matt -onze Amerikaanse vriend, die een snelle mijl in de benen heeft!- loopmaat Geert had een fototoestel bij, die hij, wreed als hij is, op het einde van de zware sessie bovenhaalde. Het lachen was ons dan al een tijdje vergaan, toch moet ik toegeven het is veel aangenamer je snelheidstrainingen met 2'en te doen, het gevecht met de klok is een stuk minder. Enfin, de eerst 5 200's lagen allemaal rond de 35sec, de 10 400m allemaal rond de 71sec en de laatste 5 200m lagen ook allemaal rond de 35sec. Ik ben een tevreden mens, goed getraind ! Morgen een rustdagje ...

1 opmerking:

Anoniem zei

71 sec op 400 is snel, heel snel.. ik loop 200 m (weliswaar extensief) in 37", 400 in 1'27-1'30..
't is dus niet verwonderlijk dat je zoveel sneller bent dan ik momenteel..
wat betreft Francis : ik weet dat hij goed tegen de hitte kan, en 't is een vechter.. sterke tijd van die gast !!