donderdag 8 mei 2008

7 dagen uit het logboek

Toen eind vorig jaar de kalender voor het OLC 2008 verscheen, kon ik er eerst geen goed woord over verzinnen. Nu, ben ik er best tevreden over, want als er tussen de wedstrijden zoveel tijd zit, kunnen er steeds erg stevige trainingsweken ingebouwd worden, zodat het best wel doenbaar is om naar iedere wedstrijd tot nu toe te pieken.

Aangezien ik van het principe ben op training moet je aan je zwaktes werken en op wedstrijden moet je van je sterktes uitgaan. doe ik tegenwoordig, o gruwel, wat meer kilometers in een tempo die ongeveer 60 à 70 secondes trager is dan mijn 5km wedstrijd tempo. Dit is een erg goede concentratieoefening voor mij, want daar durft het wel wat aan schorten als het lastig wordt!
Bovendien is de spierpijn na een wedstrijd merkelijk minder dan wanneer er, zoals vroeger wel eens het geval was, voornamelijk intervallen op het menu stonden en er dus kennelijk te weinig tijd was om te herstellen van al dat snelle werk!

Enfin, er zullen er wel niet veel wakker liggen van wat een matig loperke zegt of doet, maar wie tijd heeft kan een blik werpen op wat ik momenteel train en wat bij mij onder de noemer "een zware week" valt !
Bovendien zien jullie dan eens de laatste versie van mijn logboek, mooi niet ? ;-)

(klikken om te vergroten)

Geen opmerkingen: