zaterdag 1 november 2008

Allerheiligen

Soms ... soms zou je echt kwaad kunnen worden ! Hadden de voetballers op de Schorre er niet beter op gevonden om hun doel op de binnenbaan van de looppiste te zetten ! Alsof er geen andere plaats was.
Maar goed, het is Allerheiligen vandaag, een beetje onthechtheid is vandaag wel wenselijk.

Sedert een weekje ben ik bezig de intensiteit aan het opvoeren van mijn trainingen met in het achterhoofd op 15 november een degelijke prestatie neer te zetten in Gistel. Het schema die ik momenteel loop komt neer op het volgende:

  • Maandag (rustdag) : Zwemmen 3km.
  • dinsdag : interval/heuvels : nadruk op snelheid/explosiviteit.
  • woensdag: lange duurloop (rustig tempo met aantal korte spurtjes)
  • donderdag: rustig loopje voor 't werk/ zwempartijtje met vrienden in de avond.
  • Vrijdag: rustig loopje voor het werk/ rust of rustig loopje na 't werk
  • Zaterdag: Interval/piste nadruk op kracht&uithouding.
  • Zondag: langste duurloop - 2uur rustig lopen.
Dit is voor mij zo het maximum haalbare qua training, gecombineerd met werken en een minimaal sociaal leven (waar ik bovendien grandioos in faal, sorry familie, vrienden& kennissen ).

Toch denk ik eraan om met Crashtraining te beginnen, hetgeen ik er over gelezen heb klinkt veelbelovend en voor een expirimentje ben ik altijd te vinden!
Het principe van crashtraining is erg simpel, maak van een zware training(speriode) een krankzinnige training(speriode). Uiteraard beperk je die periode (begin bijvoorbeeld met een weekendje) en geef je je lichaam de dagen nadien (minstens 3 a 5 dagen) tijd om te herstellen, in die dagen wordt er erg licht getraind.

---------------- Now playing: Sia - Drink to Get Drunk (Dance) via FoxyTunes

1 opmerking:

Anoniem zei

Succes met de opbouw van uw trainingen.Ja dat lopen neemt veel tijd in beslag hé. Sociaal leven lijd er een beetje onder hé maar ze begrijpen het wel zeker.
Groetjes Natalie