donderdag 10 januari 2008

Mijn oplossing voor Hans en Grietje!

Wie herinnert zich niet het -als je er even bij stil staat- wrede sprookje van de verstoten kinderen, Hans en Grietje. Gedumpt in het bos door hun kennelijk gewetenloze ouders, slagen ze er de eerste maal erin de weg naar huis te vinden, door middel van een spoor van kiezelsteentjes, de tweede maal echter wordt hun spoor van broodkruimels opgegeten door de vogels en zijn de kinderen overgeleverd aan het donkere bos waar kennelijk enkel foute mensen leven - Een oude dame met een voorkeur voor jongetjesvlees die er bovendien niets op tegen heeft minderjarige meisjes slavenarbeid te laten verrichten!

Deze avond had ik een training gepland, op relatief onbekend terrein (bos De Haan/Wenduine) en ik moet zeggen hoe slecht ik me ook gevoeld heb, Hans en Grietje zijn geen moment uit mijn gedachten geweest. De voorwaarden voor een rampzalige training waren reeds vooraf voldaan:

  1. In een haastje enkele handenvol pindanootjes gegeten.
  2. In de auto vlug vlug een halve liter Isostar binnengekapt.
Dat dit een killercombinatie is hoef ik vast niemand te vertellen. Ik heb mss geen spoor van kiezelsteentjes of broodkruimels achtergelaten in De Haan, maar een spoor van k*ts! Ik zal niet in detail treden maar ik garandeer je dat dit niet echt de heuglijkste training uit mijn carrière was.

Bekele vs. Tadese #1

Maar genoeg nu over mijzelf, er staat een interessante confrontatie op het programma, dit weekend lopen Bekele en Tadese tegen elkaar in Edinburgh zoals sommigen wel weten ben ik een grote fan van Bekele en hoop ik dat hij met grote voorsprong wint !
De omstandigheden zijn duidelijk in zijn voordeel, het is koud en daar voelt Bekele zich veel beter in, als echter Tadese erin slaagt dit weekend een serieuze vuist te maken - en in maart tijdens het WK Cross ook- dan belooft het bibberen te worden in Beijing voor iedere rechtgeaarde Bekele fan! Want Beijing zal warm drukkend en vuil zijn, iets waar Tadese veel beter tegen kan.
Hoe dan ook, ik denk dat we verwend zullen worden dit jaar met al die grote clashen dit jaar!

Resultaten Edinburgh

Mannen
1. K Bekele (ETH) 27:42 2. Z Tadese (ERI) 27:43 3. E Kipchoge (KEN) 27:43 4. J Ebuya (KEN) 27:43 5. D Ritzenhein (USA) 27:56 6. J Torres (USA) 28:14
Vrouwen
1. G Burka (ETH) 19:58 2. L Masai (KEN) 20:13 3. V Cheruiyot (KEN) 20:34 4. S Twell (GBR) 20:34 5. A Kalovics (HUN) 20:38 6. L Yelling (GBR) 20:40
Een verslag vindt je -ondermeer- op IAAF.org

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik daarentegen ben een grote fan van Tadesse. Is de huidige Wereldkampion cross, wereldkampion op de weg (20km) en is op 10k ongeveer enkele passen trager dan Bekele.. Hij komt uit een straatarm land (armer dan Ethiopië) en ik heb hem ooit eens in levende lijve zien lopen, net een ferrari, ZO snel !!
Ik wed op Tadesse..
By the way : dit weekend op BBC om 13h00 local time (dus 14h00 hier) Great Winter Run op TV, cross met Bekele in actie..!

Anoniem zei

Donderdag 10 januari is een slechte dag om te trainen. Heb ook deftig tegen de tanden gehad. Moest een uurtje aan 13 km/h lopen aan een hartslag van ongeveer 140 of iets meer. Gaandeweg liep ik tegen mijn anaerobe drempelwaarde aan. Er klopte iets niet dacht ik maar liep niettemin aan dat tempo verder. Achteraf bekeken niet erg slim. Heb mij serieus verbrand. Ezel. Vandaag nog's proberen en als het nog altijd mis is dan maak ik er een duurloopje van. Er sluimert een verkoudheidje mijn gedacht.