woensdag 22 augustus 2007

Myth-buster

De Triatlon

Niet voor mij want:
  • Verschrikkelijk duur: zowel op materieel vlak als op sociaal vlak. Een beetje deftige fiets kost al snel meer dan €-,1500 en dat is te duur.
    Ook de vele uren training in alle 3 de sporten kost teveel, na het werk nog enkele uren sporten nee dat gaat niet, het nu al een hele klus om na het werk niet toe te geven aan de verleidelijke sirenenzang van de sofa.
  • Zwemmen is moeilijk, om het goed doen moet je uren en uren het sop in, en brrr 2 uur zwemmen per week is echt het maximum.
  • Fietsen is leuk, het is een heerlijk gevoel om eens serieus door te trekken maar een fietstraining duurt gemakkelijk 2 uur en da's tijd die ik niet heb .
We onthouden dus momenteel geen triatlon (ook geen kwart of duatlon) voor mij.

De marathon

Ik heb even met het idee gespeeld om volgend jaar een marathon te lopen maar dat staat nog niet vast, eerst kijken hoe ik op de halve marathon presteer en dan zien we wel. Vooral de recuperatie periode na een marathon schrikt me wat af. Ik weet niet of ik daar wel zin in heb om een lange periode wat minder te presteren. Ik zal me zeker niet mislukt voelen als loper als ik nooit geen marathon gelopen heb.

Piste

Hmm daar heb ik wel zin in, de blog van Dirk lees ik met extra grote belangstelling sedert ik weet dat hij af en toe op de piste loopt. Maar eerst moet ik nog heel wat trainen misschien iets voor eind 2008.

Het loopcriterium

Beschouw ik dit jaar als voorbij, ik ben het een beetje beu om telkens mijn trainingsprogramma te onderbreken omdat er een wedstrijd is. Mijn doel dit jaar is de Halve marathon van Ploegsteert, en daar ben ik nu voor aan het trainen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

dat lijkt me een heel nuchtere olclusie lorenzo. Je hebt duidelijk je doel(en) gesteld, mooi zo !!!

Anoniem zei

conclusie

Anoniem zei

1/2 marathon moet je toch aankunnen .? ik draai meestal rond de 1uur25min. Record 1uur 23 min 13sec loopkoers la.co.sta . een pittige heuvel er in na 14km laat staan een berg !

N.N zei

Dat aankunnen is geen probleem, maar een goede race lopen da's een andere zaak op een afstand die ik nog nooit gelopen heb ! Met een uur 23 zou ik een gelukkig man zijn.