zondag 1 maart 2009

Flashinterview met Bekele

Na de Olympiade was het een beetje stil rond Bekele, geruchten over een blessure deden de ronde. Iets wat het Keniaanse kamp maar korzelig op reageerde :

"We are training as if he will be present. It seems every time the World Cross is near, Bekele is injured only for him to return to win. This time, we are working and focused to be equal to anyone, whether he is there or not." - Leonard Komon, zilver WK XC 2008
The runner's Tribe heeft onlangs een kort interview met Bekele gedaan, hier volgt een -gammele- vertaling:
  • RunnersTribe: Kenenisa, bedankt om tijd voor ons te maken. Hoe gaat het met je en met de blessure?
Kenenisa Bekele: Momenteel train ik op volle kracht. Ik had een lichte blessure op het einde van 2008, maar ik ben er niet veel tijd door verloren en nu gaat het erg goed. Ik voel me ook goed.
  • RT:Waar ben je voor aan het trainen? En kun je iets vertellen over je wedstrijdprogramma voor 2009?

KB:Over mijn wedstrijdschema voor de zomer van 2009 is er nog veel onduidelijkheid.

  • RT: Je hebt al zoveel hoogtepunten in je korte carrière tot nu toe. Heb je een persoonlijke favoriet of wedstrijd ?

KB: De dubbel winnen (korte en lange cross) op het WK cross in Frankrijk na de dood van mijn verloofde Alem in 2005. En natuurlijk ook de dubbel in Peking.

  • RT: De wereld heeft met verwondering gekeken hoe Haile Gebrselassie de wereldrecords op de marathon heeft gebroken. Zie je jezelf ook ooit overstappen op de marathon en zo een poging te doen zijn tijden te verbeteren?

KB: Ik zou graag ooit de marathon lopen. Waarschijnlijk zal dat zijn na de Olympische spelen in Londen. Maar de overstap zal zeker niet gemakkelijk zijn. Natuurlijk wil ik het wereldrecord scherper stellen, maar ik denk dat het wereldrecord in 2012 een stuk scherper zal staan dan nu. Ik zal veel sneller moeten lopen.

  • RT: Hoe is je relatie met Haile?

KB: We hebben veel respect voor elkaar. Haile heeft me geïnspireerd om te beginnen met lopen. Ik focus me niet op Haile's carrière of op zijn records. We willen gewoon allebei de beste langeafstandsloper zijn aller tijden, dus kan het niet anders dan dat onze paden elkaar soms kruisen.

Geen opmerkingen: