dinsdag 10 februari 2009

Overstap naar Garmin FR 305

Polar rs200sd: the end

Na twee en een half jaar intensief gebruik heeft mijn polar rs200sd veel van zijn pluimen gelaten. Het was waarschijnlijk best mogelijk hem volledig te laten herstellen, maar uiteindelijk was ik er niet volledig tevreden over, tijd voor iets anders dus. Toch nog een kleine eindafrekening.

Positief
  1. Je kan er mee zwemmen en de knoppen bedienen. Sommige vergelijkbare uurwerken zijn wel waterdicht maar geven geen garantie als je de knoppen gebruikt in het zwembad.
  2. Klein maar toch goed leesbaar, ook een duidelijk hoorbaar geluidssignaal.
  3. Wie de moeite doet om de handleiding te lezen (en dat doen minder mensen dan je zou denken) vindt een erg gebruikvriendelijk toestel.
Negatief
  1. De Foodpod is mijns inziens verre van ideaal, hij is inefficiënt bij variabel tempo. Vele hercalibiraties zijn nodig. Ook de dataoverdracht naar de pc via de geluidskaart of via infrarood is verre van optimaal.
  2. een erg trage verwerking van gegevens, te beperkt programmeerbaar bij complexe trainingen. Op het eind gebruikte ik enkel nog de "free mode"
  3. Ook over de hartslagmeting heb ik wel wat problemen ,vaak had ik interferentie met andere hartslagmeters, zeer irritant was dat. Gelukkig is trainen op hartslag als trainingmethode achterhaalt dus kon ik zonder veel wroeging de hartslagmeter aan de kant laten liggen.

Garmin FR305

Toen ik op zoek was naar een nieuw uurwerk kwam ik na veel wikken en wegen terecht bij de Garmin FR 305, die dramatisch in prijs gezakt is -amazon.co.uk voor de geïnteresseerden- ondanks mijn vele vooroordelen ( te groot, hoe precies is de meting, hoe lang gaat de batterij mee, Linux?) lijk ik er momenteel naast te zitten. Maar het is nog veel te vroeg voor een review, eerst ga ik er een maand mee trainen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb nog nooit met zo'n ding gelopen...bij mij ist meer op't gevoel en met tijden in plaats van kilometers.

N.N zei

@ natalie : jongetjes en gadgets ... onbreekbare combinatie !