zaterdag 2 juni 2007

Testdag

Klaagzang

Terwijl bijna iedereen zich vandaag opmaakt voor de Mc Bride run van morgen, is het vandaag mijn testdag.
Dus stond ik deze morgen om 9 uur op de grindpiste van de Schorre. Ik heb de voorbije maand zwaar (naar mijn normen) getraind intervals, fartleks, heuvel en sprinttraining, noem maar op , ik heb het allemaal gedaan .
Helaas viel het wat tegen deze morgen, niet echt een scherp gevoel toen ik opstond, een te hoge hartslag tijdens de opwarming ... kortom de voortekens waren niet gunstig ... Nu, ondanks alles ben ik 50m verder geraakt dan vorige keer, (toen was ik wel meer vermoeid en iets zwaarder, nu was er anderzijds geen publiek) 1850 meter of 18,5 km/h. Ik zal maar tevreden zijn zeker ?

De test

De test is redelijk simpel: Zo ver mogelijk geraken in 6minuten. Aan de hand van dat resultaat kan ik dan mijn intervalsnelheid op de 400m bepalen. Niet duidelijk ? Een voorbeeld :

  • Deze maand ben ik 1850 meter ver geraakt. Dus 1850m/360s (6min.)= ongeveer 5,14m/s.
  • Dan 400m/5,14 m/s = ongeveer 78s .
Ik moet dus mijn 400 meters lopen in 1min. 18 sec. Ik vind deze methode veel preciezer dan het eeuwige geknoei met wedstrijdtijden te zitten extrapoleren. En neem maar aan van mij dat de tijd die je zo uitkomt een best wel uitdagend tempo is ...
Aan iedereen die dit weekend loopt veel succes !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Lorenzo

Loop je dan enkel intervals van 400 meter of trek je die tijden door voor bvb intervals van 800 meter of 200 meter ?

Welke herhalingen doe je dan ? bvb 8 x 400 meter ? Eén maal per week of twee intervaltrainingen per week ?

Groeten

Geert

Anoniem zei

hmm... zal dat ook eens proberen.