Posts tonen met het label info. Alle posts tonen
Posts tonen met het label info. Alle posts tonen

vrijdag 9 januari 2009

Hoe goed je moet zijn om ...

Stel je wil meedoen aan het WK atletiek (in Berlijn) deze zomer wat moet je dan kunnen lopen als lange afstandsloper ?
Bij de mannen, als A Standaard geldt:
  • Op de 5000m : 13'20 (B standaard 13'29) = Dat betekent dus dat je gedurende iets meer dan 13 min een snelheid van 22,5km/h moet handhaven om de A standaard te behalen!
  • Op de 10 000m: 27'47 (B standaard 28'12)= Dat betekent dus dat je ongeveer 28 min een snelheid van 21,59km/h moet handhaven om de A standaard te behalen!
  • De marathon : 2h18 (Geen B standaard) = Dat betekent dus dat je gedurende meer dan 2 uur een snelheid van 18,34km/h moet handhaven om de standaard te behalen!
Bij de dames, als A standaard geldt:
  • Op de 5000m : 15'10 (B standaard 15'25) = De dames moeten dus een kwartier lang aan 19,78 km/h kunnen lopen als ze een A standaard willen!
  • Op de 10000m : 31'45 (B standaard 32'20) of te wel een groot half uur aan net iets minder dan 18,9 km/h voor de begeerde A standaard.
  • Om aan de marathon deel te nemen geldt een limiet van 2h43 voor de dames, dat is net iets sneller dan 15,4 km/h.
Voor meer info en meer evenementen ga je naar de site van de IAAF. Eigenlijk staan we er zelden bij stil hoe goed je moet zijn om aan zo een evenement deel te nemen, als ik er even bij nadenkt voel ik me heel traaaag.