donderdag 26 april 2007

"Impossible is nothing"

Na de St. Jansloop
Na de wedstrijd even te laten bezinken, kan ik de volgende conclusies trekken:
  • Het verschil in mijn reeks is echt niet zo heel groot, het verschil met de sterkere lopers die het criterium lopen bedraagt hooguit een kleine 3 minuten.
  • Van de lopers die iets minder sterk zijn dan ik heb ik momenteel niet echt iets te vrezen. Ik zie niet echt iemand een jump maken van 2 minuten.
Voor mij persoonlijk staat een heel harde maand op het programma, Ik zou echt heel graag de kloof dichten met de toppers in mijn reeks, 2- 3 minuten verbeteren op een maand lijkt een haast onmogelijke taak maar ik denk dat het kan. Punten waarop ik moet werken zijn vooral :
  • Mijn looptechniek, ik verspil veel krachten door voorover te hangen en veel te gespannen te lopen.
  • Mijn ademhalingstechniek is echt niet goed, veel te geforceerd en opervlakkig.
  • Psychisch heb ik het vaak zwaar te verduren in de laatste kilometers, ik moet leren doorbijten wanneer het wat zwaarder wordt.
Indien ik op deze punten werk kan ik misschien volgende keer al een stuk dichter eindigen en wie weet zelfs ... impossible is nothing!

Geen opmerkingen: