donderdag 18 oktober 2007

Herfst !

Deze morgen voor de eerste maal sedert lang met een muts aan moeten lopen, het winterseizoen is dus begonnen ! Het winterprogramma ziet er ongeveer zo uit:

  • Meer krachttraining en fitness. Op zoek naar een korter grondcontact en een krachtiger afzet !
  • Mss Yoga, uitzoeken of dat dit iets voor mij is.
  • Langere natuurlopen, liefst in het bos.
  • Minder strikt getimde intervals, fartlek.
Qua wedstrijden ga ik niet zoveel lopen als vorig jaar, Ploegsteert, en de eindejaarsloop te Bredene loop ik zeker. Route 62 te Gistel loop ik eventueel. Bovendien neem ik hoe dan ook een loopvrije week op in mijn schema, te combineren met een midweekje vakantie in Malta !

Volgend jaar zie ik momenteel zo:
  • indien ik na enkele wedstrijden (2 of 3) merk dat ik de kloof met de toppers niet substantieel heb kunnen verkleinen. Dan loop ik maximum 1 wedstrijd per maand voluit en beschouw ik de rest -indien ik ze loop- als training.
  • Aan de marathon-lok-roep kan ik momenteel nog weerstaan. Indien ik volgend jaar in staat ben om halve marathons te lopen in minder dan 1h20 dan zou ik het nog overwegen. Mocht ik er nu aan beginnen dan weet ik dat dit zowiezo een ontgoocheling zal worden. Mijn ego,mijn beste vrienden, een stuk groter dan mijn mogelijkheden!

Geen opmerkingen: