vrijdag 6 maart 2009

update

Routeplan

Eerst het leuke nieuws, ik kan stilaan terug aan trainen beginnen denken. Na 2 weken mijn facebookvrienden het leven zuur gemaakt te hebben met mijn geklaag kan dit niet anders dan positief nieuws zijn ! Okee dan hoe ziet mijn glorieuze comeback eruit? Zonder verdere ongelukken ongeveer zo :

  1. Tot aan de Noordzeeloop werk ik niet specifiek, algemene fitheid en wat snelheid dat is de hoofdmoot van mijn programma. De bedoeling is niet dat ik me te pletter train maar dat ik terug vertrouwen vind in mijn lichaam en wat eveneens belangrijk is, is dat ik terug rond de 80 km per week kan lopen zodat de overstap naar het specifieke marathonschema geen al te grote 'shock' is.
  2. Zoals zovelen die ik ken, heb ik de neiging te overtrainen (zelfvertrouwen?). Dus als ik een schema volg die me relatief "vrij" laat dan durf ik tijdens mijn rustige&herstel loopjes sprintjes, progressieve blokken, enz. inbouwen met als gevolg dat wanneer ik mijn mijlage dan ook nog eens verhoog het een vrij explosief mengsel wordt. Daarom heb ik beslist een schema te volgen die me bij het handje neemt. Na wat zoeken kwam ik uit bij het boek "Advanced Marathoning" van Pfitzinger & Douglas. Het is een schema van 12 weken (max.113km) , we zien wel of dit voldoende is om me klaar te stomen!
  3. Drie weken voor mijn marathon loop ik de 20 km van Brussel of ik die vol gaaz zal lopen weet ik nog niet, ik ben geneigd om van ja te zeggen maar we zien wel !
  4. Daarna neem ik eventjes rust en heb ik het vage plan om ergens in het najaar mijn halve marathonpr wat scherper te stellen ! Maar dat is nog heel ver weg ! Wie weet wat het leven tegen dan alweer op mijn bord gesmeten heeft.

Geen opmerkingen: